2,913
עריכות
(←זהירות) |
(←זהירות) |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==זהירות== | ==זהירות== | ||
למרות ציווי זה יש להיזהר ביותר לא לקרוא בספרים חיצוניים אלא מי שבטוח בעצמו שלא יתפס למינות בעקבות כך. ולכן בשביל לדעת מה להשיב עדיף ומותר רק בספרים שבתוך מסגרת ה[[תורה]] וה[[חסידות]]. | למרות ציווי זה יש להיזהר ביותר לא לקרוא בספרים חיצוניים אלא מי שבטוח בעצמו שלא יתפס למינות בעקבות כך. כמוכח מלשון המשנה עצמה{{הערה|שם=אבות}} שאומרת, קודם {{ציטוטון|היו שקוד ללמוד תורה}} ואחר כך {{ציטוטון|ודע מה שתשיב}}. | ||
ולכן בשביל לדעת מה להשיב עדיף ומותר רק בספרים שבתוך מסגרת ה[[תורה]] וה[[חסידות]], וכן אין ללמוד לשם "להשיב" אלא ללמוד תורה לשמה ומתוך כך ידע להשיב. | |||
כמו כן מובא ב[[גמרא]]{{הערה|[[סנהדרין]] לח ב}}, ש'דע מה שתשיב' הוא רק לגבי [[גוי]] או יהודי בור. אך יהודי מומר, אין להתווכח אתו מכיון שיודע ומכיר את התורה ובכל זאת פרק עול, {{ציטוטון|כל שכן דפקר טפי}}. כי הוא מוצא תירוצים לשיטתו ולא תוכל להשיבו{{הערה|רש"י שם}} | כמו כן מובא ב[[גמרא]]{{הערה|[[סנהדרין]] לח ב}}, ש'דע מה שתשיב' הוא רק לגבי [[גוי]] או יהודי בור. אך יהודי מומר, אין להתווכח אתו מכיון שיודע ומכיר את התורה ובכל זאת פרק עול, {{ציטוטון|כל שכן דפקר טפי}}. כי הוא מוצא תירוצים לשיטתו ולא תוכל להשיבו{{הערה|רש"י שם}} |
עריכות