שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  16:38, 28 באוגוסט 2020
אין תקציר עריכה
'''מסע יאלטה''' הינו מסע שערך [[אדמו"ר הרש"ב]] לצורכי בריאותו להרי יאלטה בדרום אוקראינה. המסע החל ב[[חודש אלול]] [[תרמ"ה]], ו[[אדמו"ר הרש"ב]] חזר עם משפחתו ל[[ליובאוויטש]] רק לקראת [[חג השבועות]] [[תרמ"ו]]{{הערה|בכמה מהשיחות של הרבי הריי"ץ מבואר כי נסיעתו הייתה בחודש אלול תרמ"ו ולפי זה שהה בילטא בחורף תרמ"ז אולם ראו הערת הרבי בספר המאמרים תרמ"ו ברשימת המאמרים הערה המתחלת "ילטא".}}.
בשונה ממסעות אחרים של אדמו"ר הרש"ב, למסע זה צירף גם את משפחתו, בנו יחידו [[אדמו"ר הריי"צ]], ורעייתו [[שטערנא שרה שניאורסון (אשת אדמו"ר הרש"ב)|שטערנא שרה]]. לנסיעה הצטרף בן משפחה נוסף, הרב [[שניאור זלמן סלונים ]] (נין אדמו"ר האמצעי)]], שהיה [[מלמד|למלמדו]] של הרבי הריי"צ (שהיה אז בן שש שנים) והמשרתת הביתית שלהם.
בזמן שהותו של [[אדמו"ר הרש"ב]] ביאלטה, התפלל ב[[בית כנסת|בית הכנסת]] המקומי של [[חסידי פולין]], ומידי יום בשעה אחת בצהריים היו יוצאים כל בני המשפחה יחד לאוויר הצח, שם היה [[אדמו"ר הרש"ב]] עוסק חליפות בהתעמקות ב[[תורת החסידות]] ובהתמסרות לחינוך בנו אדמו"ר הריי"צ, ואף הקדיש לו מידי יום זמן קצוב לספר לו את תולדות החסידות ו[[סיפורי חסידים]].

תפריט ניווט