משתמש:שמואל חיים/שיחת עם זו יצרתי לי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
בשבת שאחרי פרשת שמות תש"נ , אחרי נאום שבוצע ע"י אחד מצוות ישיבת פונובי'ז שתקף יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות, וטען שאינם נקראים יהודים., אמר הרבי שיחה , בו הגיב לדברים שדובר. הרבי זעק שאין לאותו אדם זכות ורשות ליטול מיהודי את השם "יהודי". בין השאר אמר:
בשבת שאחרי פרשת שמות תש"נ , אחרי נאום שבוצע ע"י אחד מצוות ישיבת פונובי'ז שתקף יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות, וטען שאינם נקראים יהודים., אמר הרבי שיחה , בו הגיב לדברים שדובר. הרבי זעק שאין לאותו אדם זכות ורשות ליטול מיהודי את השם "יהודי". בין השאר אמר:
{{ציטוט|תוכן="ועוד וגם זה עיקר: דווקא בדורנו זה גדולה ביותר ההתעוררות של אותם "תינוקות שנשבו" לשוב לדרך התורה ומצוות, עד כדי כך, שעשרות אלפי יהודים התקרבו ונעשו שומרי תורה ומצוות בפועל ממש, ומוסיף והולך ביתר שאת וביתר עוז.
{{ציטוט|תוכן='''"ועוד וגם זה עיקר: דווקא בדורנו זה גדולה ביותר ההתעוררות של אותם "תינוקות שנשבו" לשוב לדרך התורה ומצוות, עד כדי כך, שעשרות אלפי יהודים התקרבו ונעשו שומרי תורה ומצוות בפועל ממש, ומוסיף והולך ביתר שאת וביתר עוז.


"ומי הוא זה ואי זה הוא אשר ימלאו לבו לשקול בדעתו (דעת בשר ודם) חשבון העוונות, ולא עוד אלא להעלות על דל שפתיו שבגלל שבדורנו זה ישנם כמה וכמה מישראל שלעת עתה אינם מקיימים תורה ומצוות לכן יבואו עונשים הכי מבהילים, ר"ל היל"ת – היפך "דעתו של א-ל דעות" המפורשת בתורה שיהודים אלה דינם "כתינוק שנשבה.. שהוא כאנוס", ש"רחמנא פטרי'ה"!
"ומי הוא זה ואי זה הוא אשר ימלאו לבו לשקול בדעתו (דעת בשר ודם) חשבון העוונות, ולא עוד אלא להעלות על דל שפתיו שבגלל שבדורנו זה ישנם כמה וכמה מישראל שלעת עתה אינם מקיימים תורה ומצוות לכן יבואו עונשים הכי מבהילים, ר"ל היל"ת – היפך "דעתו של א-ל דעות" המפורשת בתורה שיהודים אלה דינם "כתינוק שנשבה.. שהוא כאנוס", ש"רחמנא פטרי'ה"!
שורה 10: שורה 10:
"דבר זה חמור שבעתיים – כשהקטרוג על דורנו זה, "אוד מוצל מאש", נעשה תוך כדי חילול כבודם של הקדושים שנהרגו על קידוש השם, על-ידי הצדקת השואה בכך שנתמלאה הסאה של העונות.
"דבר זה חמור שבעתיים – כשהקטרוג על דורנו זה, "אוד מוצל מאש", נעשה תוך כדי חילול כבודם של הקדושים שנהרגו על קידוש השם, על-ידי הצדקת השואה בכך שנתמלאה הסאה של העונות.


"ובודאי שדברי שטנה אלו לא יעשו שום רושם כלל וכלל, ויקויים המשך הכתוב: "ראה העברתי מעליך עונך והלבש מחלצות.. וישימו הצניף הטהור על ראשו", ובהמשך הענין: "וישב המלאך הדובר בי ויעירני.. ויאמר אלי מה אתה רואה ואומר ראיתי והנה מנורת זהב כולה וגו'" – שרואים בפועל ובגלוי שלימות מעלתם כולה של בני-ישראל כולם שמאירים ב"נר מצוה ותורה אור"|מרכאות=לא}}
"ובודאי שדברי שטנה אלו לא יעשו שום רושם כלל וכלל, ויקויים המשך הכתוב: "ראה העברתי מעליך עונך והלבש מחלצות.. וישימו הצניף הטהור על ראשו", ובהמשך הענין: "וישב המלאך הדובר בי ויעירני.. ויאמר אלי מה אתה רואה ואומר ראיתי והנה מנורת זהב כולה וגו'" – שרואים בפועל ובגלוי שלימות מעלתם כולה של בני-ישראל כולם שמאירים ב"נר מצוה ותורה אור"'''|מרכאות=לא}}




שורה 30: שורה 30:
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* הרב [[אהרן דב הלפרין]], [https://col.org.il/news/59041 תגלית: גיליון "כפר חב"ד" שהוקדש לרב הליטאי מבני-ברק...], באתר [[חב"ד און ליין]], י"ט טבת ה'תשע"א {{COL}}
* הרב [[אהרן דב הלפרין]], [https://col.org.il/news/59041 תגלית: גיליון "כפר חב"ד" שהוקדש לרב הליטאי מבני-ברק...], באתר [[חב"ד און ליין]], י"ט טבת ה'תשע"א {{COL}}
{{הערות שוליים}}

תפריט ניווט