כיבוש יריחו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  26 באוגוסט 2020
מ
החלפת טקסט – "{{הערה| " ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – "נחושת " ב־"נחושת ")
מ (החלפת טקסט – "{{הערה| " ב־"{{הערה|")
שורה 3: שורה 3:
==רקע==
==רקע==
{{ערך מורחב|ערך=[[הכניסה הראשונה לארץ]]}}
{{ערך מורחב|ערך=[[הכניסה הראשונה לארץ]]}}
לפני שבני ישראל עברו את הירדן, יהושע בן נון שלח שני מרגלים, ששמותיהם היו{{הערה| רש"י כאן (ב, ד) בשם מדרש אגדת תנחומא.}} פנחס בן אלעזר הכהן וכלב בן יפונה, בכדי לרגל את יריחו, ולבדוק כיצד ניתן לכובשה.
לפני שבני ישראל עברו את הירדן, יהושע בן נון שלח שני מרגלים, ששמותיהם היו{{הערה|רש"י כאן (ב, ד) בשם מדרש אגדת תנחומא.}} פנחס בן אלעזר הכהן וכלב בן יפונה, בכדי לרגל את יריחו, ולבדוק כיצד ניתן לכובשה.


הסיבה לבחירת יריחו היא, מכיוון שהיא הייתה "מנעולה של ארץ ישראל"{{הערה|שם=יר|ראה במדב"ר פט"ו, טו. תנחומא בהעלותך יו"ד.}}, ולאחר הכיבוש שלה, כל הארץ הייתה פתוחה לפניהם. בשל סיבה זו, כל מלכי הארץ קנו להם אחוזה בתוך העיר.
הסיבה לבחירת יריחו היא, מכיוון שהיא הייתה "מנעולה של ארץ ישראל"{{הערה|שם=יר|ראה במדב"ר פט"ו, טו. תנחומא בהעלותך יו"ד.}}, ולאחר הכיבוש שלה, כל הארץ הייתה פתוחה לפניהם. בשל סיבה זו, כל מלכי הארץ קנו להם אחוזה בתוך העיר.
שורה 39: שורה 39:


===הסיבה לחרם===
===הסיבה לחרם===
במדרש{{הערה| ילקוט שמעוני יהושע רמז טו.}} מובאים כמה טעמים על סיבת החרם:
במדרש{{הערה|ילקוט שמעוני יהושע רמז טו.}} מובאים כמה טעמים על סיבת החרם:
*רבי שמעון בן חלפתא: כיון שכבשה בשבת, אמר יהושע שבת קדש, וכל מה שכבשנו בשבת יהיה קדש.
*רבי שמעון בן חלפתא: כיון שכבשה בשבת, אמר יהושע שבת קדש, וכל מה שכבשנו בשבת יהיה קדש.
*רבי ברכיה: כ[[עיר הנדחת]] עשאה, והרי עיר הנדחת אסורה בהנאה.
*רבי ברכיה: כ[[עיר הנדחת]] עשאה, והרי עיר הנדחת אסורה בהנאה.

תפריט ניווט