27,797
עריכות
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
|||
שורה 21: | שורה 21: | ||
בתלמוד שהיא ה[[תורה שבעל פה]] מופיעה רשימה שונה של שבע מצוות בני נח, והיא המשמעות המקובלת למושג זה בימינו. | בתלמוד שהיא ה[[תורה שבעל פה]] מופיעה רשימה שונה של שבע מצוות בני נח, והיא המשמעות המקובלת למושג זה בימינו. | ||
ב[[מסכת סנהדרין]]{{ | ב[[מסכת סנהדרין]]{{הערה|נו, א.}} מתקיים דיון מקיף בסוגיה זו, ובתחילתו נאמר: | ||
תנו רבנן: שבע מצות נצטוו בני נח: דינין, וברכת השם, עבודה זרה, גילוי עריות, ושפיכות דמים, וגזל, ואבר מן החי. | תנו רבנן: שבע מצות נצטוו בני נח: דינין, וברכת השם, עבודה זרה, גילוי עריות, ושפיכות דמים, וגזל, ואבר מן החי. | ||
שורה 35: | שורה 35: | ||
ישנו סימן לזכירת שבע המצוות: ג' מצוות שיהרג ובל יעבור (עבודה זרה, שפיכות דמים וגילוי עריות), א- אבר מן החי, ב- ברכת ה', ג- גזל, ד- דינים. | ישנו סימן לזכירת שבע המצוות: ג' מצוות שיהרג ובל יעבור (עבודה זרה, שפיכות דמים וגילוי עריות), א- אבר מן החי, ב- ברכת ה', ג- גזל, ד- דינים. | ||
ה[[רמב"ם]]{{ | ה[[רמב"ם]]{{הערה|משנה תורה, הלכות מלכים ט, א.}}, גורס לפי הגרסה התלמודית ומציין כי שש ממצוות אלה ניתנו כבר ל[[אדם הראשון]], ואחת - אבר מן החי - ניתנה לנח, לאחר שהותר לו לאכול גם מן החי, ולא רק מן הצומח. באותו עניין פוסק [[הרמב"ם]] {{הערה|ראו גם דיון בפסיקתו זו.}}: | ||
כל המקבל שבע מצוות, ונזהר לעשותן - הרי זה מחסידי אומות העולם, ויש לו חלק לעולם הבא. והוא שיקבל אותן ויעשה אותן, מפני שציווה בהן [[הקדוש ברוך הוא]] בתורה, והודיענו על ידי משה רבנו, שבני נח מקודם נצטוו בהן. אבל אם עשאן מפני הכרע הדעת - אין זה גר תושב, ואינו מחסידי אומות העולם אלא מחכמיהם. | כל המקבל שבע מצוות, ונזהר לעשותן - הרי זה מחסידי אומות העולם, ויש לו חלק לעולם הבא. והוא שיקבל אותן ויעשה אותן, מפני שציווה בהן [[הקדוש ברוך הוא]] בתורה, והודיענו על ידי משה רבנו, שבני נח מקודם נצטוו בהן. אבל אם עשאן מפני הכרע הדעת - אין זה גר תושב, ואינו מחסידי אומות העולם אלא מחכמיהם. | ||
שורה 49: | שורה 49: | ||
ב[[התוועדות]] משנת [[תשמ"ז]] אמר הרבי כי תקופה זו היא שעת הכושר: | ב[[התוועדות]] משנת [[תשמ"ז]] אמר הרבי כי תקופה זו היא שעת הכושר: | ||
{{ציטוטון|"בדורות שלפנינו, כל נסיון לפעול על אומות העולם בעניני אמונה, היה כרוך עם סכנת נפשות ממש, ולכן לא היתה אפשרות לקיים ציווי זה. מה שאין כן בדורנו - לא זו בלבד שאין כל סכנה בדבר, אלא אדרבה, פעולה כזו מוסיפה בכבודם של ישראל בעיני כל העמים, בראותם שבני ישראל דואגים לא רק לעצמם, אלא גם לישובו של העולם כולו, על ידי זה שיתנהג על פי צדק ויושר"{{ | {{ציטוטון|"בדורות שלפנינו, כל נסיון לפעול על אומות העולם בעניני אמונה, היה כרוך עם סכנת נפשות ממש, ולכן לא היתה אפשרות לקיים ציווי זה. מה שאין כן בדורנו - לא זו בלבד שאין כל סכנה בדבר, אלא אדרבה, פעולה כזו מוסיפה בכבודם של ישראל בעיני כל העמים, בראותם שבני ישראל דואגים לא רק לעצמם, אלא גם לישובו של העולם כולו, על ידי זה שיתנהג על פי צדק ויושר"{{הערה|[[ספר ההתוועדויות]] תשמ"ז, כרך ג' עמוד 67.}}}} | ||
כהוכחה לדבר, מביא הרבי את הסכמתו הנלהבת של נשיא [[ארצות הברית]] דאז, מר רונלד רייגן, להכריז לכל אזרחי [[ארצות הברית]] להתאחד סביב קיום שבע מצוות בני נח, וכן הצהרת שני בתי הנבחרים, הקונגרס והסנאט, לקיום שבע המצוות. | כהוכחה לדבר, מביא הרבי את הסכמתו הנלהבת של נשיא [[ארצות הברית]] דאז, מר רונלד רייגן, להכריז לכל אזרחי [[ארצות הברית]] להתאחד סביב קיום שבע מצוות בני נח, וכן הצהרת שני בתי הנבחרים, הקונגרס והסנאט, לקיום שבע המצוות. |