בית כנסת אדמו"ר האמצעי בחברון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "‘" ב־"'"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "‘" ב־"'")
שורה 2: שורה 2:
'''בית כנסת [[אדמו"ר האמצעי]] בחברון''' הוא בית הכנסת החב"די העתיק ביותר ב[[ארץ הקודש]], ואולי בעולם כולו. הוא נקנה מכספו של [[אדמו"ר האמצעי]].  
'''בית כנסת [[אדמו"ר האמצעי]] בחברון''' הוא בית הכנסת החב"די העתיק ביותר ב[[ארץ הקודש]], ואולי בעולם כולו. הוא נקנה מכספו של [[אדמו"ר האמצעי]].  


בעיתון ‘הצבי' מיום ט' ב[[אייר]] [[תרמ"ה]], כותב הרב סלימן מני, רב עדת הספרדים בחברון ש"הספרדים נתנו להם בית הכנסת הקטנה אשר עד עתה הוא תחת ידם".  
בעיתון 'הצבי' מיום ט' ב[[אייר]] [[תרמ"ה]], כותב הרב סלימן מני, רב עדת הספרדים בחברון ש"הספרדים נתנו להם בית הכנסת הקטנה אשר עד עתה הוא תחת ידם".  


כאשר עלו חסידי חב"ד ל[[חברון]] בשנת [[תקפ"ג]], קנה ה[[אדמו"ר האמצעי]] חדר או שניים מחדריו של בית הכנסת הספרדי ‘אברהם אבינו', והקצום לבית הכנסת מיוחד עבור חסידי חב"ד. לאחר התרחבותה של הקהילה החב"דית, הוקם בית כנסת נוסף שנקרא לאחר [[הסתלקות]] [[אדמו"ר הצמח צדק]] בשם [[בית מנחם חברון|בית מנחם]].  
כאשר עלו חסידי חב"ד ל[[חברון]] בשנת [[תקפ"ג]], קנה ה[[אדמו"ר האמצעי]] חדר או שניים מחדריו של בית הכנסת הספרדי 'אברהם אבינו', והקצום לבית הכנסת מיוחד עבור חסידי חב"ד. לאחר התרחבותה של הקהילה החב"דית, הוקם בית כנסת נוסף שנקרא לאחר [[הסתלקות]] [[אדמו"ר הצמח צדק]] בשם [[בית מנחם חברון|בית מנחם]].  


חשיבות רבה נודעה לבית הכנסת אברהם אבינו. במשך דורות רבים התקיימו בו מנייני תפילה, שיעורי תורה וחסידות.  
חשיבות רבה נודעה לבית הכנסת אברהם אבינו. במשך דורות רבים התקיימו בו מנייני תפילה, שיעורי תורה וחסידות.  
שורה 10: שורה 10:
לאחר שחרורה של חברון בשנת תשכ"ז, חודש בית הכנסת על-ידי פרופ' בן ציון טבגר. זקני חברון הצביעו על המיקום המדויק של בית הכנסת החב"די. גם הגאון הרב שלמה זלמן אוירבעך, בבואו לחברון, הצביע מיד על המקום בו שכן "בית הכנסת אברהם אבינו האשכנזי", כפי שכונה בזמנו.  
לאחר שחרורה של חברון בשנת תשכ"ז, חודש בית הכנסת על-ידי פרופ' בן ציון טבגר. זקני חברון הצביעו על המיקום המדויק של בית הכנסת החב"די. גם הגאון הרב שלמה זלמן אוירבעך, בבואו לחברון, הצביע מיד על המקום בו שכן "בית הכנסת אברהם אבינו האשכנזי", כפי שכונה בזמנו.  


כאשר הרב משה לוינגר, אבי הישוב היהודי בחברון, נכנס ל'[[יחידות]]' אצל [[הרבי]] ב[[חודש ניסן]] תשמ"א, אמר לו הרבי בנוגע לקניית [[בית רומנו]]: "תקחו את הבית שלנו כמו שלקחתם את ‘בית הדסה' ובית הכנסת ‘אברהם אבינו', זה דבר חשוב".  
כאשר הרב משה לוינגר, אבי הישוב היהודי בחברון, נכנס ל'[[יחידות]]' אצל [[הרבי]] ב[[חודש ניסן]] תשמ"א, אמר לו הרבי בנוגע לקניית [[בית רומנו]]: "תקחו את הבית שלנו כמו שלקחתם את 'בית הדסה' ובית הכנסת 'אברהם אבינו', זה דבר חשוב".  


ההתחדשות המעשית של המקום על ידי חב"ד החלה על ידי הרב [[יצחק פייביש גינזבורג]]. הוא הקים שם [[כולל]] ללימוד [[חסידות]], ובמשך שנים רבות למדו בו שיעורי חסידות. על פי הוראת הרבי לרב גינזבורג, נקרא המקום "בית הכנסת [[הרבנית מנוחה רחל|מנוחה רחל]]", על שם בתו של ה[[אדמו"ר האמצעי]] שהתגוררה בחברון והיתה מהדמויות הבולטות בה.  
ההתחדשות המעשית של המקום על ידי חב"ד החלה על ידי הרב [[יצחק פייביש גינזבורג]]. הוא הקים שם [[כולל]] ללימוד [[חסידות]], ובמשך שנים רבות למדו בו שיעורי חסידות. על פי הוראת הרבי לרב גינזבורג, נקרא המקום "בית הכנסת [[הרבנית מנוחה רחל|מנוחה רחל]]", על שם בתו של ה[[אדמו"ר האמצעי]] שהתגוררה בחברון והיתה מהדמויות הבולטות בה.  

תפריט ניווט