קיבוץ בוברויסק: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  23 באוגוסט 2020
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מאין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 15: שורה 15:
על אף זאת לא הופסקו סדרי הישיבה, ואלו המשיכו להתנהל כהרגלם. אך הוחלט להתאים את הישיבה בהתאם לרוח הזמן, לכן הותר לתלמידים המבוגרים ללמוד את השפה הרוסית ולימודי חול נוספים, "מפני שבלעדי זה אי אפשר גם לרבנים להתקיים בזמן הזה".{{הערה|י. טלושקין, "הד הזמן", 1910, גיליון 151 (ספר זיכרון לקהילת בוברויסק, עמוד 296).}}
על אף זאת לא הופסקו סדרי הישיבה, ואלו המשיכו להתנהל כהרגלם. אך הוחלט להתאים את הישיבה בהתאם לרוח הזמן, לכן הותר לתלמידים המבוגרים ללמוד את השפה הרוסית ולימודי חול נוספים, "מפני שבלעדי זה אי אפשר גם לרבנים להתקיים בזמן הזה".{{הערה|י. טלושקין, "הד הזמן", 1910, גיליון 151 (ספר זיכרון לקהילת בוברויסק, עמוד 296).}}


על אף הרוח המתקדמת בישיבה, נאסר בישיבה על פעילות ציונית. הרב [[שלמה יוסף זוין]], שהיה תלמיד בישיבה, סיפר: "בשנת [[תרס"ד]] מת הרצל, והרב מהומל בא לבוברויסק להספידו באספה ציבורית. בישיבתו של האדמו"ר רבי שמריה נח הוכרז, כי כל תלמיד שילך לשמוע את ההספד על הרצל סופו לשלם קנס גבוה לצדקה כעונש. ואני יצאתי ידי שניהם, גם הלכתי להספד וגם שילמתי את הקנס כפקודת הרב".{{הערה|מעשה שהיה, עמוד 187. על התנגדותו של רבי שמריה נח לציונות ראה גם בוברויסק עמוד 276.}}
על אף הרוח המתקדמת בישיבה, נאסר בישיבה על פעילות ציונית. הרב [[שלמה יוסף זוין]], שהיה תלמיד בישיבה, סיפר: "בשנת [[תרס"ד]] מת הרצל, והרב מהומל בא לבוברויסק להספידו באספה ציבורית. בישיבתו של האדמו"ר רבי שמריה נח הוכרז, כי כל תלמיד שילך לשמוע את ההספד על הרצל סופו לשלם קנס גבוה לצדקה כעונש. ואני יצאתי ידי שניהם, גם הלכתי להספד וגם שילמתי את הקנס כפקודת הרב".{{הערה|מעשה שהיה, עמוד 187. על התנגדותו של רבי שמריה נח לציונות ראה גם בוברויסק עמוד 276.}}


על אף השתייכות הישיבה לחסידות חב"ד-בוברויסק, בישיבה למדו גם תלמידים הנמנים עם חסידי ליובאוויטש',{{הערה|ספר זיכרון (גורודצקי), עמוד 342.}} ואף חלק מהצוות היו חסידי ליובאוויטש'.{{הערה|אליהו קפלן, בוברויסק, עמוד 300.}}
על אף השתייכות הישיבה לחסידות חב"ד-בוברויסק, בישיבה למדו גם תלמידים הנמנים עם חסידי ליובאוויטש',{{הערה|ספר זיכרון (גורודצקי), עמוד 342.}} ואף חלק מהצוות היו חסידי ליובאוויטש'.{{הערה|אליהו קפלן, בוברויסק, עמוד 300.}}

תפריט ניווט