2,066
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (החלפת טקסט – "תפלה" ב־"תפילה") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''טעמים נקודות תגין [[אותיות]]''' (ר"ת: טנת"א) הם ארבעת הפרטים השונים בכתיבת [[אותיות]] התורה. | '''טעמים נקודות תגין [[אותיות]]''' (ר"ת: טנת"א) הם ארבעת הפרטים השונים בכתיבת [[אותיות]] התורה. | ||
מבואר כי ארבע דרגות אלו הם כנגד הספירות. שהטעמים הם כנגד ספירת ה[[חכמה]], נקודות הם כנגד ספירת ה[[בינה]], התגין הם כנגד ה[[מידות]], ו [[אותיות]] הם כנגד ספירת ה[[מלכות]]. לפעמים מבואר כי [[טעמים]] הוא כנגד ספירת ה[[כתר]], ו[[נקודות]] הם כנגד ספירת ה[[חכמה]]. | == בתורת החסידות == | ||
{{להשלים}} | |||
בחסידות מבואר כי ארבע דרגות אלו הם כנגד הספירות. שהטעמים הם כנגד ספירת ה[[חכמה]], נקודות הם כנגד ספירת ה[[בינה]], התגין הם כנגד ה[[מידות]], ו [[אותיות]] הם כנגד ספירת ה[[מלכות]]. לפעמים מבואר כי [[טעמים]] הוא כנגד ספירת ה[[כתר]], ו[[נקודות]] הם כנגד ספירת ה[[חכמה]]. | |||
מבואר ש[[טעמים]] הם כנגד ספירת ה[[חכמה]]. שטעמי התורה הם בחינת ה[[תענוג]] שבחכמה שבתורה, שהוא כענין השיר והניגון. | מבואר ש[[טעמים]] הם כנגד ספירת ה[[חכמה]]. שטעמי התורה הם בחינת ה[[תענוג]] שבחכמה שבתורה, שהוא כענין השיר והניגון. | ||
מובא בזוהר הקדוש כי האותיות נקראים [[סוס]] והנקודות נקראות רסן | מובא בזוהר הקדוש כי האותיות נקראים [[סוס]] והנקודות נקראות רסן. | ||
ארבעת דרגות של טנת"א מתגלות רק ב[[תורה שבכתב]] ולא ב[[תורה שבעל פה]]. שתמונת האותיות של התורה הם [[הלכה למשה מסיני]], וכל תמונה ותמונה מרמז לרבוא עולמות, וגם הטעמים ונקודות והתגין כולם אינם באים לידי גילוי ב[[תורה שבעל פה]]. והם נקראין בבחינת [[עלמין סתימין דלא אתגליין]] שאינם באים לידי גילוי. | ארבעת דרגות של טנת"א מתגלות רק ב[[תורה שבכתב]] ולא ב[[תורה שבעל פה]]. שתמונת האותיות של התורה הם [[הלכה למשה מסיני]], וכל תמונה ותמונה מרמז לרבוא עולמות, וגם הטעמים ונקודות והתגין כולם אינם באים לידי גילוי ב[[תורה שבעל פה]]. והם נקראין בבחינת [[עלמין סתימין דלא אתגליין]] שאינם באים לידי גילוי. | ||
עריכות