שנה ראשונה (נישואין): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(הוספת ערך)
 
שורה 20: שורה 20:


===בדרושי הרמז והסוד===
===בדרושי הרמז והסוד===
החתונה דהקב"ה עם כנסת ישראל מתבטא לא רק במנהגי יום החתונה
בהתאם לדברי חז"ל "מה שהוא עושה אומר לישראל לעשות"{{הערה|מדרש רבה פרשת משפטים.}}, אנחנו מוצאים שגם לאחר ה'חתונה' של הקב"ה עם בני ישראל ב[[מתן תורה]], קיים הקב"ה בעצמו את המנהג של "נקי יהיה לביתו שנה אחת" בכך שהקב"ה נותר בהר סיני עם בני ישראל במשך שנה שלימה מו' סיון עד לשנה הבאה בכ' אייר שנעלה הענן{{הערה|רבינו בחיי פרשת כי תצא כד, ה. רש"י ד"ה מכדי, ביצה ה, ב.
עצמו, אלא גם בכל הפרטים והדקדוקים שלפני זה ולאחרי זה, כולל גם "נקי
רש"י ד"ה 'ההר' מסכת תענית כא,ב.}}.
יהיה לביתו שנה אחת ושמח ..." )תצא כד,ה(. והרי מצינו, שהקב"ה היה בסיני עם
 
<תשורה מרדכי דובער הכהן ורייזל ראזענפעלד מרדכי דובער הכהן ורייזל ראזענפעלד 43
ה[[של"ה]] הוסיף רמז, שביחוד של חתן וכלה שמביא להמשך התולדות{{הערה|כפי שמתאים לשלימות קיום מצות פריה ורביה - בהולדת בן ובת דווקא.}} רמוז שם הוי': '''יו"ד''' - חכמה, אב. '''ה''' - בינה, אם. '''וא"ו''' - ז"א, בן. '''ה"א''' - מלכות, בת. ובהתאם לי"ב צירופי שם הוי', לכן צריך להיות "נקי
ישראל, דוגמת חתן וכלה, שלא נסתלקה שכינה ממנו מיום מתן תורה בו'
יהי' לביתו שנה אחת", דהיינו י"ב חודש{{הערה|של"ה על פרשת תצא, מצות נקי יהיה לביתו שנה אחת.}}.
סיון עד שנה הבאה כ' אייר שנעלה הענן )רבינו בחיי פ' כי תצא כד,ה. רש"י ד"ה מכדי, ביצה ה,ב.
וראה גם רש"י ד"ה ההר תענית כא,ב(
הערה: הכוונה "שנה" בחדשים ולא בימים, שהרי חסרים ט"ז ימים.
רמז: במצות פריה ורביה נשלם שם הוי'. י': חכמה, אב. ה': בינה, אם. ו':
ז"א, בן. ה': מלכות, בת. וכיון שיש י"ב צירופי שם הוי', לכן צריך להיות "נקי
יהי' לביתו שנה אחת", דהיינו י"ב חודש. )של"ה, פ' תצא(


==הוראות והתייחסויות הרבי==
==הוראות והתייחסויות הרבי==
31,483

עריכות

תפריט ניווט