סימני הסדר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 6 בתים ,  9 באוגוסט 2020
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
'''קדש''' הוא [[מצוות קדוש]] על ה[[יין]], כבכל [[שבת]] ו[[יום טוב]]. מוזג כוס אחד, ואומר עליו קידוש היום.
'''קדש''' הוא [[מצוות קדוש]] על ה[[יין]], כבכל [[שבת]] ו[[יום טוב]]. מוזג כוס אחד, ואומר עליו קידוש היום.


בליל פסח, נוספו על מצווה זו, דיים המיוחדים לחג: מצוה לחזור אחר יין אדום (אם אין הלבן משובח ממנו){{הערה|לפי שיש בו זכר לדם הנשפך על ידי פרעה בשוחטו את ילדי בני ישראל.}}. ומצוה מן המובחר לקחת יין משובח, שאינו מבושל ושאין בו תערובת כלל.
בליל פסח, נוספו על מצווה זו, דינים המיוחדים לחג: מצוה לחזור אחר יין אדום (אם אין הלבן משובח ממנו){{הערה|לפי שיש בו זכר לדם הנשפך על ידי פרעה בשוחטו את ילדי בני ישראל.}}. ומצוה מן המובחר לקחת יין משובח, שאינו מבושל ושאין בו תערובת כלל.
===מזיגת הכוס===
===מזיגת הכוס===
{{ערך מורחב|ארבע כוסות}}.  
{{ערך מורחב|ארבע כוסות}}.  


לא ראו את [[נשיאי חב"ד]] משתמשים בגביע שיש לו רגל. ועל פי [[קבלה]] יש להדר להשתמש בגביע כסף משום "זה א-לי ואנוהו". הרבי היה משתמש בכוס גדולה של כסף, והיה מניחה לימין הקערה.
לא ראו את [[נשיאי חב"ד]] משתמשים בגביע שיש לו רגל. ועל פי [[קבלה]] יש להדר להשתמש בגביע כסף משום "זה א-לי ואנוהו". [[הרבי]] היה משתמש בכוס גדולה של כסף, והיה מניחה לימין הקערה.
   
   
ב[[שולחן ערוך הרב]] כתב, שלכתחילה טוב שאחר ימזוג הכוס, דרך חירות. אך מנהג בית הרב שאין מדקדקים שמזיגת הכוס תהי' על ידי אחר.  
ב[[שולחן ערוך הרב]] כתב, שלכתחילה טוב שאחר ימזוג הכוס, דרך חירות. אך מנהג בית הרב שאין מדקדקים שמזיגת הכוס תהי' על ידי אחר.  
820

עריכות

תפריט ניווט