שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 97: שורה 97:
::ראיתי עכשיו ששינית את הפתיח, לדעתי זה היה נצרך מאוד בשביל להבהיר היטב את מטרת בית הדין מאחר וישנם כאלו שמשום מה החליטו שהוא נדרש רק לסוגיות הלכתיות וגם בהם הוא מוגבל לפסיקה רק בתחום שההלכה מאפשרת (ולמשל לא במקרים בהם הנתבע מעוניין להתדיין בבית דין אחר שאז מצד ההלכה יש לו את הזכות לכך אך כמובן לא כך נדרש מחסיד). ואגב זה, תמיהתי עליך שכש[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] כותב את דעתו אתה נותן מעין הסכמה שבשתיקה וגיבוי לדבריו שהם חסרי שחר ופשר. (לדעתי זה קשור בבעיה כללית בחב"דפדיה כפי שהצבעת עליה גם ב"פילים בחנות חרסינה", שישנם קטני דעה שזורעים הרס ילדותי בערכים ומורידים כל דיון מרמה של הגיון לריב שטותי, ומצד גודל שכלם לא מבינים כשמסבירים להם את טעותם, רק שלצערי במקרים כמו דיון על הבי"ד לא יבא מפעיל מערכת להתערב ואכמ"ל בדבר המצער). במענה מתנש"א הרבי כותב ש"תוקף והנהגת ועניין אנ"ש" הוא בידי אגו"ח באה"ק ובראשם ועד רבני אנ"ש, אני חושב שאין בתחום האחריות של אגו"ח להנהיג את אנ"ש בסוגיות הלכתיות והמסתעף משא"כ בלמצוא, למשל, פתרונות דיור. ותקן אותי אם אני טועה. לגבי הפוליטיקה המיותרת טענתי היתה שיש לכתוב עובדות בלבד ולהשאיר את הפרשנות בחוץ, כי משום מה בכל הקשור בפרשיית החלפת העסקנים בתש"נ המדיניות בחב"דפדיה היא לא 'להוציא את הכביסה המלוכלכלת' אבל זה תמיד נופל איכשהו לצד אחד באותו סיפור, לכן הפתרון צריך להיות (וכך גם בכל עניין פוליטי שיש עליו מלחמות עריכה וכדומה) לכתוב את העובדות ואת המקור, ואת הפרשנות לאפשר לקורא לתת בעצמו. לכתוב "עסקנים מסוימים" זה לא רק לכתוב שם וכתובת, זה לתפוס צד ולטעון שאותם המודחים רקחו דילים עם המזכירים (מה שנכון לגבי הצד השני ואכמ"ל). ראיתי גם שמחקת 'כביכול' כפילות לשון במענה: "...אנ"ש באה"ק בידי אגו"ח באה"ק הוא בידי אגו"ח באה"ק". אם תעיין טוב תראה שזו לשונו של הרבי במענה הנ"ל. ולא בכדי. כבר ראיתי מי שטען שרק מה מ"תוקף הנהגת ועניין אנ"ש באה"ק" שבתחום האחריות של אגו"ח שייך לאותה היררכיה של אגו"ח ומעליהם ה'ועד רבני אנ"ש', ומה שלא בתחום האחריות שלהם, מעולם לא נכלל שם, והוא נמצא תחת הסמכות של ה'בי"ד רבני חב"ד' שמעל 'ועד רבני אנ"ש' אבל אין כאן מקומו. בברכה והתנצלות על ההפסקה הארוכה ▪ [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] ■ [[שיחת משתמש:נ. ברק|להערות/הארות]] ▪ 09:04 ▪ ח' באב ה'תש"ף ▪
::ראיתי עכשיו ששינית את הפתיח, לדעתי זה היה נצרך מאוד בשביל להבהיר היטב את מטרת בית הדין מאחר וישנם כאלו שמשום מה החליטו שהוא נדרש רק לסוגיות הלכתיות וגם בהם הוא מוגבל לפסיקה רק בתחום שההלכה מאפשרת (ולמשל לא במקרים בהם הנתבע מעוניין להתדיין בבית דין אחר שאז מצד ההלכה יש לו את הזכות לכך אך כמובן לא כך נדרש מחסיד). ואגב זה, תמיהתי עליך שכש[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] כותב את דעתו אתה נותן מעין הסכמה שבשתיקה וגיבוי לדבריו שהם חסרי שחר ופשר. (לדעתי זה קשור בבעיה כללית בחב"דפדיה כפי שהצבעת עליה גם ב"פילים בחנות חרסינה", שישנם קטני דעה שזורעים הרס ילדותי בערכים ומורידים כל דיון מרמה של הגיון לריב שטותי, ומצד גודל שכלם לא מבינים כשמסבירים להם את טעותם, רק שלצערי במקרים כמו דיון על הבי"ד לא יבא מפעיל מערכת להתערב ואכמ"ל בדבר המצער). במענה מתנש"א הרבי כותב ש"תוקף והנהגת ועניין אנ"ש" הוא בידי אגו"ח באה"ק ובראשם ועד רבני אנ"ש, אני חושב שאין בתחום האחריות של אגו"ח להנהיג את אנ"ש בסוגיות הלכתיות והמסתעף משא"כ בלמצוא, למשל, פתרונות דיור. ותקן אותי אם אני טועה. לגבי הפוליטיקה המיותרת טענתי היתה שיש לכתוב עובדות בלבד ולהשאיר את הפרשנות בחוץ, כי משום מה בכל הקשור בפרשיית החלפת העסקנים בתש"נ המדיניות בחב"דפדיה היא לא 'להוציא את הכביסה המלוכלכלת' אבל זה תמיד נופל איכשהו לצד אחד באותו סיפור, לכן הפתרון צריך להיות (וכך גם בכל עניין פוליטי שיש עליו מלחמות עריכה וכדומה) לכתוב את העובדות ואת המקור, ואת הפרשנות לאפשר לקורא לתת בעצמו. לכתוב "עסקנים מסוימים" זה לא רק לכתוב שם וכתובת, זה לתפוס צד ולטעון שאותם המודחים רקחו דילים עם המזכירים (מה שנכון לגבי הצד השני ואכמ"ל). ראיתי גם שמחקת 'כביכול' כפילות לשון במענה: "...אנ"ש באה"ק בידי אגו"ח באה"ק הוא בידי אגו"ח באה"ק". אם תעיין טוב תראה שזו לשונו של הרבי במענה הנ"ל. ולא בכדי. כבר ראיתי מי שטען שרק מה מ"תוקף הנהגת ועניין אנ"ש באה"ק" שבתחום האחריות של אגו"ח שייך לאותה היררכיה של אגו"ח ומעליהם ה'ועד רבני אנ"ש', ומה שלא בתחום האחריות שלהם, מעולם לא נכלל שם, והוא נמצא תחת הסמכות של ה'בי"ד רבני חב"ד' שמעל 'ועד רבני אנ"ש' אבל אין כאן מקומו. בברכה והתנצלות על ההפסקה הארוכה ▪ [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] ■ [[שיחת משתמש:נ. ברק|להערות/הארות]] ▪ 09:04 ▪ ח' באב ה'תש"ף ▪
:::ל{{א|נ. ברק}} ידידי, אין לי כח ורצון להסביר את דבריי שוב ושוב. אתה מבין טוב מאוד שהבית דין לא שווה כקליפת השום, ואם אתה אומר שהוא למעלה מההלכה רח"ל הי"ת אז זה כבר אומר הכל.. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 10:11, 29 ביולי 2020 (UTC)
:::ל{{א|נ. ברק}} ידידי, אין לי כח ורצון להסביר את דבריי שוב ושוב. אתה מבין טוב מאוד שהבית דין לא שווה כקליפת השום, ואם אתה אומר שהוא למעלה מההלכה רח"ל הי"ת אז זה כבר אומר הכל.. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 10:11, 29 ביולי 2020 (UTC)
::::{{א|נ. ברק}} היקר, איבדתי אותך קצת מרוב האריכות, האם יש משהו פרקטי שעדיין דורש דיון? (בהדגשה על פרקטי, כלומר שנוגע לעריכת הערך, ולא דיונים העומדים ברומו של עולם שחשובים ביותר אך לא כאן). אם טעיתי בעריכת המענה תקן מבלי להסס כמובן.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:18, י"ז באב ה'תש"ף


== שימת לב ==
== שימת לב ==

תפריט ניווט