820
עריכות
מ (חב"דניק העביר את הדף שיחה:יואל סירקיש לשם שיחה:רבי יואל סירקיש) |
|||
שורה 14: | שורה 14: | ||
{{ציטוט|תוכן=הייחודיות של הב"ח בספרו זה, היא שבשונה מרבי [[יוסף קארו]] ה'בית יוסף' שלא התעמק בחיבורו וירד לנקודות הדברים כפי שמובאים במקורם, הב"ח התעמק עד לשורש הדברים ממש.}} | {{ציטוט|תוכן=הייחודיות של הב"ח בספרו זה, היא שבשונה מרבי [[יוסף קארו]] ה'בית יוסף' שלא התעמק בחיבורו וירד לנקודות הדברים כפי שמובאים במקורם, הב"ח התעמק עד לשורש הדברים ממש.}} | ||
:בהצלחה רבה -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 21:04, כ"ו בניסן ה'תש"ף | :בהצלחה רבה -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 21:04, כ"ו בניסן ה'תש"ף | ||
::הדברים מובאים בהקדמה של הב"ח, אני מצטט מדבריו:<br> | |||
:: <small>אמנם לאשר הרב ז"ל החכם עיניו בראשו. ואל התכלית עיקרו ושרשו לברר כל הלכה על בוריה שלא יהא בה עוד ספק בהוראה הלכה למעשה היה הכרח להאריך בסוגיית התלמוד ובכל הפוסקים והתשובות ונמשך מזה האריכות '''לקצר בפירוש וביאור דברי הטור בעצמו'''. גם במקום דצריך נגר ובר נגר להולמו. וגם כשמפרש דברי הטור במקצת מקומות. יש להשיב תשובות רמות. ולברר האמת לעיני הרואה ומעיין בסוגיות. ולא הגיע דבר זה להרב אלא מצד גדולתו הרמה ששם עיניו ולבו כל הימים וכל מעיינו על התכלית בפסק הלכה בשלחן הערוך הקצר והארוך '''אבל במה שנוגע בביאור ופירוש דברי הטור בעצמו היה מקצר ועולה'''. כי ממילא היה מובן לאנשי המעלה כמוהו בגדולה (...). קמתי לחבר '''ביאור ופירוש לדברי הטורים בעצמו''' (...).</small> <small></small>. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 23:08, י"ד באב, ה'תש"ף 23:08, 4 באוגוסט 2020 (UTC) |
עריכות