1,323
עריכות
(בעריכה) |
(בעריכה) |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
בדרך כלל מקבלת מלכות דאצילות את שפעה מן ה[[מידות]] של [[עולם האצילות]]. שהמידות של עולם האצילות מתכללות ב[[פרצוף]] [[זעיר אנפין]] והוא משפיע ל[[נוקבא]], מלכות דאצילות. ואופן זה הוא הכרחי לצורך קיום [[עולמות בי"ע]], ש[[אור אין סוף]] כפי שהוא מאיר ב[[מידות]] של עולם האצילות אי אפשר שיבוא לידי גילוי בעולמות בי"ע, אלא על ידי שמתעלם בבחינת [[מלכות]]. | בדרך כלל מקבלת מלכות דאצילות את שפעה מן ה[[מידות]] של [[עולם האצילות]]. שהמידות של עולם האצילות מתכללות ב[[פרצוף]] [[זעיר אנפין]] והוא משפיע ל[[נוקבא]], מלכות דאצילות. ואופן זה הוא הכרחי לצורך קיום [[עולמות בי"ע]], ש[[אור אין סוף]] כפי שהוא מאיר ב[[מידות]] של עולם האצילות אי אפשר שיבוא לידי גילוי בעולמות בי"ע, אלא על ידי שמתעלם בבחינת [[מלכות]]. | ||
==ירידתה לעולמות בי"ע== | |||
מלכות דאצילות יורדת להחיות את [[עולמות בי"ע]], ולברר בו את הניצוצות, ומשם מעלה אותם בבחינת תיקון בעולם האצילות. הנה בסדר ירידתה לעולמות בי"ע נאמרו מספר ביאורים. | |||
בלילה הוא זמן ש"תרעין דגן עדן אסתימו", ואף על פי כן נאמר: "ותקם בעוד לילה ותתן טרף לביתה". שמלכות דאצילות מחיה את [[עולמות בי"ע]] בבחינת חיצוניות, מ[[ז' תחתונות]] שלה. ומשל זה הוא כמשל האדם שישן שנמשך להחיות את גופו רק [[קיסטא דחיותא]], שהוא התפשטות חיצוניות החיות כמו כח הזן וכח המעכל, שאין להם ערך לגבי כח השכל והמדות והראיה והשמיעה. | |||
בירידתה של מלכות דאצילות לעולם ה[[בריאה]] מתלבשת היא בו בבחינת [[כסא]], ולכן נקרא עולם הבריאה בשם [[כורסייא]]. ענין הכסא הוא כמשל הכסא שישיבה בו ענין של השפלה, שכאשר אדם עומד אזי הוא בעל קומה וראשו ומוחו גבוהים מעל הארץ, ועל ידי ישיבה נשפל קומתו. | |||
בימות החול יורדת מלכות דאצילות לעולמות בי"ע ומתקנת שם את הניצוצות בתיקון [[ב"ן]]. ואילו ביום שבת, עולה מלכות דאצילות לעולם האצילות ומתוקנת שם על ידי השפעות [[זעיר אנפין]] בתיקון [[מ"ה]]. | בימות החול יורדת מלכות דאצילות לעולמות בי"ע ומתקנת שם את הניצוצות בתיקון [[ב"ן]]. ואילו ביום שבת, עולה מלכות דאצילות לעולם האצילות ומתוקנת שם על ידי השפעות [[זעיר אנפין]] בתיקון [[מ"ה]]. | ||
עריכות