2,913
עריכות
(תיכף אשוב להמשך העריכה והשלמת הערך) |
מאין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בעבודה|}} | {{בעבודה|}} | ||
{{צבע גופן|אדום|לא לגעת!}} | {{צבע גופן|אדום|'''לא לגעת!'''}} | ||
וכבדא שהמאכל נכנס באצטומכא ונתברר שם ואז הפסולת נדחה לחוץ והמובחר עולה לכבד ולב ונעשה שם דם ומהלב עולה למוח ונעשה שם חיות לנפש {{הערה|נשא כ"ב ג}} | |||
וכבדא שהמאכל נכנס באצטומכא ונתברר שם ואז הפסולת נדחה לחוץ והמובחר עולה לכבד ולב ונעשה שם דם ומהלב עולה למוח ונעשה שם חיות לנפש {{הערה| לקו"ת נשא כ"ב ג}} | |||
עיקר קיום החיות הנפש בגוף הוא ע"י האכילה דייקא להיות שמן המאכל נעשה דם בכבד אחר הבירור שבקיבה שמברר את המאכל והפסולת נדחה לחוץ והמובחר נעשה דם בכבד ומן הכבד עולה מובחר הדם אל הלב ומן הלב מתפשט לכל האברים ונמצא שע"י המאכלים מתרבים ומתחזקי' הדמים של כל האברים ובתוכם שורה בחי' כח החיוני שבנפש החיוני' {{הערה|מאמרי אדה"ז תקס"ט ד"ה מים רבים}} | עיקר קיום החיות הנפש בגוף הוא ע"י האכילה דייקא להיות שמן המאכל נעשה דם בכבד אחר הבירור שבקיבה שמברר את המאכל והפסולת נדחה לחוץ והמובחר נעשה דם בכבד ומן הכבד עולה מובחר הדם אל הלב ומן הלב מתפשט לכל האברים ונמצא שע"י המאכלים מתרבים ומתחזקי' הדמים של כל האברים ובתוכם שורה בחי' כח החיוני שבנפש החיוני' {{הערה|מאמרי אדה"ז תקס"ט ד"ה מים רבים}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
עריכות