עולם האצילות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 35 בתים ,  27 באוקטובר 2009
מ
(בעריכה)
שורה 16: שורה 16:


==הפרצופים של עולם האצילות==
==הפרצופים של עולם האצילות==
בשל היות עולם האצילות עולם ה[[ממוצע]] בין [[אור אין סוף]] לבין [[עולמות בי"ע]], הרי מובן שהתגלותו של הקב"ה ב[[עולמות בי"ע]] היא על ידי עולם זה. ומשום כך פרטי ה[[ספירות]] וה[[פרצוף|פרצופים]] של עולם האצילות, וכן האופנים השונים בהם הם מתגלים ב[[עולמות בי"ע]] מהווים ענין הנידון רבות ב[[תורת החסידות]]
בשל היות עולם האצילות עולם ה[[ממוצע]] בין [[אור אין סוף]] לבין [[עולמות בי"ע]], הרי מובן שהתגלותו של הקב"ה ב[[עולמות בי"ע]] היא בעיקרה על ידי עולם זה. ומשום כך פרטי ה[[ספירות]] וה[[פרצוף|פרצופים]] של עולם האצילות, וכן האופנים השונים בהם הם מתגלים ב[[עולמות בי"ע]] מהווים ענין הנידון רבות ב[[תורת החסידות]].


[[ספירת הכתר]] של עולם האצילות נקרא בשם [[כתר עליון]] ספירה זו היא בבחינת [[מקיף]] לעולם האצילות. והוא כולל בתוכו שני פרצופים: פנימיות הכתר - [[עתיק יומין]] וחיצוניות הכתר - [[אריך אנפין]].  
[[ספירת הכתר]] של עולם האצילות נקרא בשם [[כתר עליון]]. ספירה זו היא בבחינת [[מקיף]] לעולם האצילות. והוא כולל בתוכו שני פרצופים: פנימיות הכתר - [[עתיק יומין]] וחיצוניות הכתר - [[אריך אנפין]].  


הפרצופים של ספירות [[חכמה ובינה]] של עולם האצילות נקראים בשם [[אבא עילאה]] ו[[אמא עילאה]]. שהפרצוף
ספירות [[חכמה ובינה]] של עולם האצילות נקראים בשם אבא ואמא. שה[[פרצוף]] של [[ספירת החכמה]] נקרא בשם [[אבא עילאה]], והפרצוף של [[ספירת הבינה]] נקרא בשם [[אמא עילאה]].
ה[[פרצוף]] של ה[[מידות]] של עולם האצילות נקרא בשם [[זעיר אנפין]].
 
ה[[ספירות]] של [[עולם האצילות]] מאירות ב
 
===מלכות דאצילות===
{{ערך מורחב|ערך=מלכות דאצילות}}
מלכות של עולם האצילות מהווה את הספירה האחרונה המקבלת משאר הספירות של עולם האצילות. מספירה זו מתהווים עולמות [[בי"ע]].


ה[[פרצוף]] של ה[[מידות]] של עולם האצילות נקרא בשם [[זעיר אנפין]]. מלכות של עולם האצילות מהווה את הספירה האחרונה המקבלת משאר הספירות של עולם האצילות. מספירה זו מתהווים עולמות [[בי"ע]].


==בסדר ההשתלשלות הכללי==
==בסדר ההשתלשלות הכללי==
1,323

עריכות

תפריט ניווט