משתמש:לייב/רבינו תם: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 13: שורה 13:
ה[[מהרי"ל]] מספר עליו{{הערה|1=ליקוטים שבסוף ספר מהרי"ל, הובא בהערת [[הרבי]] ל[https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=19806&st=&pgnum=79 ספר השיחות תש"ד עמוד 71]. [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14927&st=&pgnum=370 לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1371].}} שבעת לימודו היו מונח לפניו {{מונחון|תל|ערימה}} של זהובים, כדי להרחיב את דעתו בלימודו.
ה[[מהרי"ל]] מספר עליו{{הערה|1=ליקוטים שבסוף ספר מהרי"ל, הובא בהערת [[הרבי]] ל[https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=19806&st=&pgnum=79 ספר השיחות תש"ד עמוד 71]. [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14927&st=&pgnum=370 לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1371].}} שבעת לימודו היו מונח לפניו {{מונחון|תל|ערימה}} של זהובים, כדי להרחיב את דעתו בלימודו.


=== תפילין רבנו תם ===
== תפילין רבנו תם ==
{{ערך מורחב|ערך=[[תפילין דרבינו תם]]}}
{{ערך מורחב|ערך=[[תפילין דרבינו תם]]}}
את שתי הדעות במחלוקת הקדומה בעניין סדר הפרשיות בתפילין, נהוג לקרוא על שם רבנו תם וסבו, רש"י - 'תפילין של רש"י' ו'תפילין של רבנו תם'. למרות הפסיקה להניח תפילין כשיטת רש"י, רבים מחמירים להניח אף תפילין של רבינו תם, ויש המדקדקים להניחן יחדיו דווקא. במסורת שכמותה פסק רש"י, סדר הפרשיות הוא "קדש", "והיה כי יביאך", "שמע ישראל", "והיה אם שמוע". למסורת שכמותה פסק רבנו תם הסדר הוא "קדש", "והיה כי יביאך" "והיה אם שמוע" ו"שמע ישראל".
את שתי הדעות במחלוקת הקדומה בעניין סדר הפרשיות בתפילין, נהוג לקרוא על שם רבנו תם וסבו, רש"י - 'תפילין של רש"י' ו'תפילין של רבנו תם'. למרות הפסיקה להניח תפילין כשיטת רש"י, רבים מחמירים להניח אף תפילין של רבינו תם, ויש המדקדקים להניחן יחדיו דווקא. במסורת שכמותה פסק רש"י, סדר הפרשיות הוא "קדש", "והיה כי יביאך", "שמע ישראל", "והיה אם שמוע". למסורת שכמותה פסק רבנו תם הסדר הוא "קדש", "והיה כי יביאך" "והיה אם שמוע" ו"שמע ישראל".

תפריט ניווט