אור הממלא כל עלמין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בעריכה
(תיקון)
(בעריכה)
שורה 1: שורה 1:
בחיות האלקי שבעולמות יש שני אופני חיות:
'''ממלא כל עלמין''' הוא הארתו של הקב"ה אשר מתלבשת באופן פנימי בעולמות לחיותם. שאור זה מתלבש בכל עולם לפי ערכו, ומאיר בכל נברא פרטי לחיותו. אור זה בא בסדר והדרגה, מעילה לעלול בכל עולם ועולם לפי ערכו מריש כל דרגין עד סוף כל דרגין.


*'''אור הממלא כל עלמין'''.
בחיות האלקי שבעולמות יש שני אופני חיות: [[אור הסובב כל עלמין]] ואור הממלא כל עלמין.  
*[[אור הסובב כל עלמין]].


שורשו של אור הממלא כל עלמין הוא בבחינת ה[[קו]] הנמשך לאחר ה[[צמצום]].
==ענינו==
ובהקדמה כללית; יש להזהר מאד מליחס לאור והחיות האלקית - תכונות גשמיות של "ממלא" ו"סובב" וכדומה במשמעות גשמית, ויש לראות את הדברים רק במשמעותן הרוחנית של המושגים הללו, כמשל ונימשל.
ובהקדמה כללית; יש להזהר מאד מליחס לאור והחיות האלקית - תכונות גשמיות של "ממלא" ו"סובב" וכדומה במשמעות גשמית, ויש לראות את הדברים רק במשמעותן הרוחנית של המושגים הללו, כמשל ונימשל.


שורה 21: שורה 23:


אף על פי שהנבראים חיים וקימים מאור הממלא כל עלמין, שהם תלויים בו, ויתרה מזאת, הם גם כלים מוכשרים ומתאימים לקבל את החיות בפנימיותם, באופן שיחושו את החיות שמקבלים, מכל מקום אינם בטלים אליו בעצם מציאותם, אלא כפופים בלבד, ונכנעים לחיות האלקית בדרך ביטול היש, ולא בדרך [[ביטול במציאות]].
אף על פי שהנבראים חיים וקימים מאור הממלא כל עלמין, שהם תלויים בו, ויתרה מזאת, הם גם כלים מוכשרים ומתאימים לקבל את החיות בפנימיותם, באופן שיחושו את החיות שמקבלים, מכל מקום אינם בטלים אליו בעצם מציאותם, אלא כפופים בלבד, ונכנעים לחיות האלקית בדרך ביטול היש, ולא בדרך [[ביטול במציאות]].
==שורשו==
שורש אור הממלא כל עלמין הוא ב[[קו]] הנמשך לאחר ה[[צמצום]].
==השתלשלותו בעולמות אבי"ע==
מבואר כי "ואתה מחיה את כולם", שפירוש "אתה" הוא אותיות אל"ף תי"ו ה"א, שאל"ף הוא אות הראשונה ותי"ו הוא האות האחרונה, ו[[ה"א]] הוא ה' מוצאות הפה, שהן כללות כ"ב [[אותיות]] שקבועים בפה ודיבור העליון.


==מקורות  לעיון:==
==מקורות  לעיון:==
1,323

עריכות

תפריט ניווט