רבי יעקב בן משה מולין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 30: שורה 30:


באחת הפעמים שהזכיר הרבי את המנהג לדרוש ב[[שבת הגדול]], אמר הרבי{{הערה|1=בשיחת שבת פרשת וילך תשי"ט. ראו [https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4586&st=&pgnum=448&hilite= שיחות קודש תשי"ט עמוד ח].}}:
באחת הפעמים שהזכיר הרבי את המנהג לדרוש ב[[שבת הגדול]], אמר הרבי{{הערה|1=בשיחת שבת פרשת וילך תשי"ט. ראו [https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4586&st=&pgnum=448&hilite= שיחות קודש תשי"ט עמוד ח].}}:
{{ציטוטון|המנהג נדפס גם בספר מנהגי מהרי"ל, שבו רשם אחד מתלמידיו את כל המנהגים שהיה המהרי"ל נוהג. בסוף הספר ישנם כמה דרשות מהמהרי"ל (וגם הן רשימת התלמידים, כפי שניכר שאינן לשונו ממש אלא ענינים בלבד). ובאחת מהדרשות שהי' דורש בשבת שובה ישנו "{{מונחון|אַ געשמאַקער וואָרט|אימרה עריבה}}", שרצוני לחזור אותו עתה}}. בדרשה שחזר הרבי מבאר המהרי"ל את מאמר חז"ל "שוב יום אחד לפני מיתתך"{{הערה|[[אבות]] פרק ב משנה י. [[מסכת שבת]] קנג, א.}} - שהסיבה לכך שצריך למהר לשוב ב[[תשובה]] היא מצד ה[[אמונה בביאת המשיח|אמונה]] וה[ציפייה לגאולה|תקוה]] ל[[ביאת המשיח]]{{הערה|מנהגי מהרי"ל הלכות עשרת ימי תשובה סימן ז.}}.
{{ציטוטון|המנהג נדפס גם בספר מנהגי מהרי"ל, שבו רשם אחד מתלמידיו את כל המנהגים שהיה המהרי"ל נוהג. בסוף הספר ישנם כמה דרשות מהמהרי"ל (וגם הן רשימת התלמידים, כפי שניכר שאינן לשונו ממש אלא ענינים בלבד). ובאחת מהדרשות שהי' דורש בשבת שובה ישנו "{{מונחון|אַ געשמאַקער וואָרט|אימרה עריבה}}", שברצוני לחזור עליו עתה}}. בדרשה שהביא הרבי מבאר המהרי"ל את מאמר חז"ל "שוב יום אחד לפני מיתתך"{{הערה|[[אבות]] פרק ב משנה י. [[מסכת שבת]] קנג, א.}} - שהסיבה לכך שצריך למהר לשוב ב[[תשובה]] היא מצד ה[[אמונה בביאת המשיח|אמונה]] וה[ציפייה לגאולה|תקוה]] ל[[ביאת המשיח]]{{הערה|מנהגי מהרי"ל הלכות עשרת ימי תשובה סימן ז.}}.
{{להשלים}}
{{להשלים}}


תפריט ניווט