תהלים א': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  27 ביולי 2020
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:


==מדרשי חז"ל על המזמור==
==מדרשי חז"ל על המזמור==
[[בתלמוד בבלי]], {{הערה| מסכת ברכות, דף י עמוד א}}  מובא הציטוט הבא בשם רבי שמואל בר נחמני: "כל פרשה שהיתה חביבה על דוד פתח בה באשרי וסיים בה באשרי פתח באשרי דכתיב 'אשרי האיש' {{הערה| ספר תהילים, פרק א', פסוק א'}} וסיים באשרי דכתיב 'אשרי כל חוסי בו' {{הערה| ספר תהילים, פרק ב', פסוק י"ב}}.". ניתן לראות, אם כן, שמזמורים א' וב' נחשבו למזמור אחד בתקופת האמוראים.
ב[[תלמוד בבלי]], {{הערה| מסכת ברכות, דף י עמוד א}}  מובא הציטוט הבא בשם רבי שמואל בר נחמני: "כל פרשה שהיתה חביבה על דוד פתח בה באשרי וסיים בה באשרי פתח באשרי דכתיב 'אשרי האיש' {{הערה| ספר תהילים, פרק א', פסוק א'}} וסיים באשרי דכתיב 'אשרי כל חוסי בו' {{הערה| ספר תהילים, פרק ב', פסוק י"ב}}.". ניתן לראות, אם כן, שמזמורים א' וב' נחשבו למזמור אחד בתקופת האמוראים.


במשנה, {{הערה| מסכת אבות, פרק ב', משנה ג' אומר}} רבי חנינא בן תרדיון "שנים שיושבין ואין ביניהן דברי תורה, הרי זה מושב לצים, שנאמר 'ובמושב לצים לא ישב'" ובכך מצטט את פסוק א' מתהילים א'. בהמשך דבריו הוא אף קושר בין הפסוקים שבסוף ספר מלאכי לאלה בתחילת ספר תהילים.
במשנה, {{הערה| מסכת אבות, פרק ב', משנה ג' אומר}} רבי חנינא בן תרדיון "שנים שיושבין ואין ביניהן דברי תורה, הרי זה מושב לצים, שנאמר 'ובמושב לצים לא ישב'" ובכך מצטט את פסוק א' מתהילים א'. בהמשך דבריו הוא אף קושר בין הפסוקים שבסוף ספר מלאכי לאלה בתחילת ספר תהילים.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}

תפריט ניווט