שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
הרבי הריי"צ ישב בראש השולחן, כש[[הרש"ג]] לימינו ו[[הרבי]] לשמאלו, כשמסביב לשולחן חסידים נוספים. הנשים ישבו על שולחן שהוצב במטבח. הסעודות התקיימו ב[[ראש השנה]], מוצאי [[יום כיפור]], [[חג הסוכות]], [[שמיני עצרת]] ו[[שמחת תורה]], ימים ראשונים ואחרונים של [[חג הפסח]], ו[[חג השבועות]].
גם לאחר [[הסתלקות הרבי הריי"צ]] המשיך סדר זה, כשלפני מקומו של הרבי הריי"צ היו ממשיכים להניח צלחות וסכו"מם, גביע וחלות. פעם נשאל הרבי מדוע סדר ישיבה זה ממשיך כפי שהיה, והרבי השיב כי הדבר מעורר זיכרון על הדברים כפי שהיו לפני הסתלקותו של הרבי הריי"צ{{הערה|המלך במסיבו חלק א' עמוד קמז}}.  מסופר שבאחד מהפעמים, היה חסר סכו"ם לאחד האנשים, ונתנו לו מהסכו"ם של הרבי הריי"צ, [[הרבנית נחמה דינה]] הזדעקה וציוותה שיחזירו מיד את הסכו"ם למקומו של בעלה.  לאחר תפילת שחרית ביום ראשון של פסח בשנת תש"י לאחר הסתלקותו של הרבי הריי"צ, קבל הרבי על כך שכעת כאשר מאפשרים את הכניסה לכולם לא מנצלים את ההיזדמות ההזדמות הזו לאכול את האפיקומן במקום בו ערך הרבי הריי"צ את [[ליל הסדר]] קרוב לעשר שנים{{הערה|[[תורת מנחם]] תש"י, עמוד 22}}.
הרבי מיעט מאוד בדיבור, ובעיקר השיב על שאלות ששאלו אותו, ורוב הזמן הסתכל על מקומו המוכן של הרבי הריי"צ. לעיתים הורה הרבי למישהו לספר סיפור או לנגן [[ניגון]]. הבחורים היו נוהגים לבקש מ[[הרש"ג]] שישאל את הרבי שאלות מסויימות.
11,334

עריכות

תפריט ניווט