37,412
עריכות
אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (ביטול גרסה 366042 של 213.137.64.107 (שיחה) - נא הסבר את פשר המחיקה) |
||
שורה 32: | שורה 32: | ||
=== שער היחוד === | === שער היחוד === | ||
הרבי הורה ללמוד בספר בקביעות, חוץ משער היחוד עליו הבהיר הרבי{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15887&st=%D7%97%D7%95%D7%91%D7%AA+%D7%94%D7%9C%D7%91%D7%91%D7%95%D7%AA&pgnum=157&hilite=2db89165-0822-4b6f-910d-8c0af1a59104 אגרות קודש חלק ז' [[תשי"ג]] עמ' קמא].}} לחסיד מסוים כי לא על שער זה כוונתו{{הערת שוליים|אם כי, לא ידוע אם שלל את לימוד השער, וכדעת רבים מגדולי ישראל. ובד"ה הוי' לי בעוזרי [[תשי"ז]] (הנחה בלתי מוגה - נדפס בהוספות לסה"מ י"ב-י"ג תמוז ע' שנ) אף ציטט משם (אך במהדורה המוגהת של המאמר נשמט)}}.וכן הורו עוד מגדולי ישראל{{הערה|לוקטו בהקדמת 'לב טוב' לשער זה.}}, מכיון שהעיסוק בחקירות לבירור ה[[אמונה]] אינו מומלץ, ומיועד רק למי שנפלו לו ספיקות באמונה{{הערת שוליים|ראה מש"כ הרבי כמ"פ בספר [[שערי אמונה]] מובא בערך על הספר, וכן בהקדמת הספר [[ספר החקירה]].}}. | הרבי הורה ללמוד בספר בקביעות, חוץ משער היחוד עליו הבהיר הרבי{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15887&st=%D7%97%D7%95%D7%91%D7%AA+%D7%94%D7%9C%D7%91%D7%91%D7%95%D7%AA&pgnum=157&hilite=2db89165-0822-4b6f-910d-8c0af1a59104 אגרות קודש חלק ז' [[תשי"ג]] עמ' קמא].}} לחסיד מסוים כי לא על שער זה כוונתו{{הערת שוליים|אם כי, לא ידוע אם שלל את לימוד השער, וכדעת רבים מגדולי ישראל. ובד"ה הוי' לי בעוזרי [[תשי"ז]] (הנחה בלתי מוגה - נדפס בהוספות לסה"מ י"ב-י"ג תמוז ע' שנ) אף ציטט משם (אך במהדורה המוגהת של המאמר נשמט)}}. [[החת"ם סופר]] כתב אף הוא בצוואתו כי אין ללמוד את שער היחוד בחובת הלבבות{{הערת שוליים|צוואתו הג'}}, וכן הורו עוד מגדולי ישראל{{הערה|לוקטו בהקדמת 'לב טוב' לשער זה.}}, מכיון שהעיסוק בחקירות לבירור ה[[אמונה]] אינו מומלץ, ומיועד רק למי שנפלו לו ספיקות באמונה{{הערת שוליים|ראה מש"כ הרבי כמ"פ בספר [[שערי אמונה]] מובא בערך על הספר, וכן בהקדמת הספר [[ספר החקירה]].}}. | ||
כך גם כותב [[אדמו"ר הצמח צדק]]: הפילוסופיא ודרכי המופת שבחובת הלבבות וב[[מורה נבוכים]] הם מטמאים את הטהורים מי שלבו [[לב]] טהור, אך מי שהוא נבוך וטמא בהרהורים ו[[ספיקות באמונה]] יוכל להיות לו [[טהרה]] על ידי זה. והיינו כי ה[[רפואה]] בעצם היא מדבר מר או סם, אלא למי שיש בו קלקול גדול זהו מרפא, כמו כן ענינים מופתים הם [[שכל אנושי]] מק"נ (=[[קליפת נוגה]]) כו' וא"צ (=ואין צריך) כלל לסמים, אלא למי שנתקלקל כו' יוכל זה להועיל{{הערת שוליים|1=[[אור התורה]] במדבר כרך ג פרשת חקת ד"ה זאת חקת התורה עמ' תשעז.}}. | כך גם כותב [[אדמו"ר הצמח צדק]]: הפילוסופיא ודרכי המופת שבחובת הלבבות וב[[מורה נבוכים]] הם מטמאים את הטהורים מי שלבו [[לב]] טהור, אך מי שהוא נבוך וטמא בהרהורים ו[[ספיקות באמונה]] יוכל להיות לו [[טהרה]] על ידי זה. והיינו כי ה[[רפואה]] בעצם היא מדבר מר או סם, אלא למי שיש בו קלקול גדול זהו מרפא, כמו כן ענינים מופתים הם [[שכל אנושי]] מק"נ (=[[קליפת נוגה]]) כו' וא"צ (=ואין צריך) כלל לסמים, אלא למי שנתקלקל כו' יוכל זה להועיל{{הערת שוליים|1=[[אור התורה]] במדבר כרך ג פרשת חקת ד"ה זאת חקת התורה עמ' תשעז.}}. |