י"ג מדות הרחמים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,256 בתים ,  23 באוקטובר 2009
בעריכה
(בעריכה)
(בעריכה)
שורה 4: שורה 4:


י"ג מדות הרחמים מאירים בחודש [[אלול]], ומתגלים ב[[יום כיפור]].
י"ג מדות הרחמים מאירים בחודש [[אלול]], ומתגלים ב[[יום כיפור]].
המשכה של י"ג מדות הרחמים מ[[חכמה סתימאה]] אינה אלא בבחינת י"ג תיקוני דיקנא. שהוא על דרך משל שהשערות אין להם ערך ויחוס כלל עם המוחין שבראש ואין עיקר חיות המוחין מתפשט בהם כלל. שאין מתפשט בשערות אלא הארה מצומצמת בלבד להיות להם אחיזה במוחין. וכך המשכת ההארה מ[[חכמה סתימאה]] להוות י"ג מדות הרחמים שהם מקור לבחינת עלמין, עולמות [[אבי"ע]], הוא רק על ידי צמצומים עצומים.
י"ג מדות הרחמים הם רחמים גדולים בלי גבול,
י"ב שבטים יחד עם שבט לוי הם י"ג שהם כנגד י"ג מדות הרחמים.


==י"ג המדות==
==י"ג המדות==
שורה 9: שורה 15:


חלוקתם לי"ג מידות: א. הוי"ה (הראשון) הוי"ה (השני) אל; ב. רחום; ג. וחנון; ד. ארך ה. אפים; ו. ורב חסד; ז. ואמת; ח. נוצר חסד; ט. לאלפים; י. נושא עון; י"א. ופשע; י"ב. וחטאה; י"ג. ונקה.
חלוקתם לי"ג מידות: א. הוי"ה (הראשון) הוי"ה (השני) אל; ב. רחום; ג. וחנון; ד. ארך ה. אפים; ו. ורב חסד; ז. ואמת; ח. נוצר חסד; ט. לאלפים; י. נושא עון; י"א. ופשע; י"ב. וחטאה; י"ג. ונקה.
כשרצה משה רבינו להמשיך את י"ג מדות הרחמים, כתוב "ושמתיך בנקרת הצור", ופירושו מבחינת צור עליון מקור ושרש כל ההתהוויות. וזהו כמו שנאמר "הביטו אל צור חצבתם, ונקרא צור כמו למשל צור החלמיש שמכים בו להוציא האש, שיסוד האש שבו הוא בכח ובהעלם ולא בפועל.


שמונת התיקונים הראשונים הם בבחינת מקיפים, ומשם נמשכים [[שמונה נסיכי אדם]].
שמונת התיקונים הראשונים הם בבחינת מקיפים, ומשם נמשכים [[שמונה נסיכי אדם]].
1,323

עריכות

תפריט ניווט