יחוד (קבלה): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
כמדומני שטיעתי - היחוד הנפעל בלימוד הינו יחוד מלשון אחדות, אך לא קשור למושג בקבלה של יחוד שתי בחינות... ביטול גרסה 667801 של ברכת הגאולה (שיחה)
אין תקציר עריכה
(כמדומני שטיעתי - היחוד הנפעל בלימוד הינו יחוד מלשון אחדות, אך לא קשור למושג בקבלה של יחוד שתי בחינות... ביטול גרסה 667801 של ברכת הגאולה (שיחה))
תגית: ביטול
 
(10 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 4: שורה 4:


==יחוד שם הוי"ה ושם אלוקים==
==יחוד שם הוי"ה ושם אלוקים==
{{ערך מורחב|ה' הוא האלוקים}}
יחוד של שם [[הוי"ה]] ושם [[אלהי"ם]] ישנם שני דרכים. הראשון הוא ששם [[הוי"ה]] יורד למטה לשם [[אלהי"ם]] ונקרא שילוב הוי"ה באלוקים, ואז ה[[אל"ף]] של שם [[אדנ"י]] קודמת ל[[יו"ד]] של שם [[הוי"ה]], ששם אלוקים מלביש את שם הוי"ה. והאופן השני הוא ששם [[אלהי"ם]] עולה למעלה ונכלל בשם [[הוי"ה]] ואז ה[[יו"ד]] קודם ל[[אל"ף]]. והיתרון והמעלה הוא כששם אלוקים עולה למעלה, כי כשהשם של הוי"ה יורד לבחינת שם אלקים להתלבש בו הנה הוא על ידי כמה צמצומים להיות התלבשות בבחינת [[יש]], אבל כששם אלוקים עולה ונכלל בשם הוי"ה הרי זה בבחינת [[אין]].
יחוד של שם [[הוי"ה]] ושם [[אלהי"ם]] ישנם שני דרכים. הראשון הוא ששם [[הוי"ה]] יורד למטה לשם [[אלהי"ם]] ונקרא שילוב הוי"ה באלוקים, ואז ה[[אל"ף]] של שם [[אדנ"י]] קודמת ל[[יו"ד]] של שם [[הוי"ה]], ששם אלוקים מלביש את שם הוי"ה. והאופן השני הוא ששם [[אלהי"ם]] עולה למעלה ונכלל בשם [[הוי"ה]] ואז ה[[יו"ד]] קודם ל[[אל"ף]]. והיתרון והמעלה הוא כששם אלוקים עולה למעלה, כי כשהשם של הוי"ה יורד לבחינת שם אלקים להתלבש בו הנה הוא על ידי כמה צמצומים להיות התלבשות בבחינת [[יש]], אבל כששם אלוקים עולה ונכלל בשם הוי"ה הרי זה בבחינת [[אין]].


==דרגות בייחוד==
==דרגות ביחוד==
שני דרגות יסודיות בייחודים בעולמות עליונים הוא בחינת [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]]. ש[[יחודא עילאה]] הוא ייחוד של [[אבא]] ו[[אמא]], ו[[יחודא תתאה]] הוא יחוד של [[זעיר]] ו[[נוקבא]].
שני דרגות יסודיות בייחודים בעולמות עליונים הוא בחינת [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]]. ש[[יחודא עילאה]] הוא ייחוד של [[אבא]] ו[[אמא]], ו[[יחודא תתאה]] הוא יחוד של [[זעיר]] ו[[נוקבא]].


==המשכת נבראים חדשים על ידי ייחוד==
==יחוד משפיע ומקבל==
על ידי ייחוד של בחינות עלינות נמשכים נבראים חדשים בעולמות [[בי"ע]], מבואר ש[[נשמות ישראל]] נמשכות על ידי ייחוד בבחינת [[זיווג גופני]], ו[[מלאכים]] נמשכים על ידי בחינת [[זיווג נשיקין]].
{{ערך מורחב|ערך=[[יחוד פנים בפנים]], [[יחוד פנים באחור]], [[יחוד אחור בפנים]], [[יחוד אחור באחור]]}}
בהתאחדות והשפעה של [[משפיע ומקבל|משפיע]] ו[[משפיע ומקבל#מקבל|מקבל]], ישנן ארבע דרגות באופן פעולת היחוד.
 
הדרגה הנמוכה ביותר היא [[יחוד אחור באחור]], מחיצוניותי של המשפיע לחיצוניותו של המקבל{{הערה|באתי לגני תש"י, אותיות ו-ח, ומבואר בבאתי לגני תשל"ז.}}, והדרגה הגבוהה ביותר היא [[יחוד פנים בפנים]], שההשפעה באה מפנימיותו של המשפיע וחודרת בפנימיות המקבל.
 
ה'פנים' מסמלות את הרצון והתענוג הפנימי בקשר ובהשפעה, ואילו צד ה'אחור' מסמל את המעורבות בקשר ובהשפעה כמעשה חיצוני בלבד.


== ייחוד חיק==
היחוד החיצוני הינו הכנה והקדמה ליחוד הפנימי, שיכול להיעשות בשלימות דווקא על ידו.
יחוד שנעשה ב[[ספירת העומר]] כהכנה, בבנית הכלי, לקבלת האור בחג השבועות
יש גם בקריאת שמע שעל המיטה, שמכין ליחוד כ"ד. יש גם בכל תפילת שמו"ע, ב"למען שמו באהבה", שמכין, זמנית על מנת שיתאפשר לבקש בקשות, לפני שמגיע היחוד הגמור ב"שים שלום".


היחוד נעשה בהסתכלות על הפנים ולא על המצח, על ידי שם ב"ן ומקורו ביוד' של של הצדיק בשם הנ"ל, למרות שזה ייחוד אחורי, הוא חזק יותר ובונה את הכלי ומהווה את ההכנה הגשמית, לקראת היחוד היותר משמעותי.
==המשכת נבראים חדשים על ידי יחוד==
על ידי ייחוד של בחינות עלינות נמשכים נבראים חדשים בעולמות [[בי"ע]], מבואר ש[[נשמות ישראל]] נמשכות על ידי ייחוד בבחינת [[זיווג גופני]], ו[[מלאכים]] נמשכים על ידי בחינת [[זיווג נשיקין]].


==ראו גם==
*[[אחדות ה' ויחוד ה' (ההבדל ביניהן)]]
*[[יחוד מ"ה וב"ן]]
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:חסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

תפריט ניווט