בקיעת הנהר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  17 ביולי 2020
ישר כח על הערך
אין תקציר עריכה
(ישר כח על הערך)
שורה 1: שורה 1:
אחד מיעודי הגאולה הוא: '''"וְהֵנִיף יָדוֹ עַל הַ[[נהר|נָּהָר]] בַּעְיָם רוּחוֹ{{הערה|בחוזק רוחו. רש"י, מלבי"ם, מצודת ציון}} וְהִכָּהוּ לְשִׁבְעָה נְחָלִים"'''{{הערה|[[ישעיהו]] פרק  י"א פסוק ט"ו}}.  
אחד מיעודי הגאולה הוא: '''"וְהֵנִיף יָדוֹ עַל הַ[[נהר|נָּהָר]] בַּעְיָם רוּחוֹ{{הערה|בחוזק רוחו. רש"י, מלבי"ם, מצודת ציון}} וְהִכָּהוּ לְשִׁבְעָה נְחָלִים"'''{{הערה|[[ישעיהו]] פרק  י"א פסוק ט"ו}}.  


==בחסידות==
על פי תורת החסידות, עניינו הוא כשם ש[[קריעת ים סוף]] לשתים עשרה חלקים בפנמיות היוותה קריעת וביטול ה[[צמצום|צימצומים]] וההגבלות שיוצרת ספירת ה[[מלכות]] שב[[עולם האצילות]], שנמשלת ל[[דיבור]], שעניינו הוא צמצום, שהרי הדיבור מעלים ומסתיר על ה[[מידות]] וה[[מוחין]] שלפניו, כך ספירת המלכות מעלימה ומצמצמת את האור שנמשך מהספירות שלפניה. ועל ידי קריעת הים – [[עלמא דאתכסיא]], המלכות שבאצילות האור והחיות  שב[[עולם האצילות]] נמשך ל[[עולם הבריאה]], כהכנה ל[[מתן תורה]]{{הערה|ראה פסחים קי"ח א'}}, לחבר את [[י"ב השבטים]] שמקומם ב[[עולם הבריאה]] אל מקורם שב[[עולם האצילות]], שלא יהיה הפסק והפרד בין עולם האצילות לבריאה, שהרי כל עניינו של מתן תורה הוא חיבור העולמות העליונים עם התחתונים, וההמשכה מאלו לאלו.
על פי תורת החסידות, עניינו הוא כשם ש[[קריעת ים סוף]] לשתים עשרה חלקים בפנמיות היוותה קריעת וביטול ה[[צמצום|צימצומים]] וההגבלות שיוצרת ספירת ה[[מלכות]] שב[[עולם האצילות]], שנמשלת ל[[דיבור]], שעניינו הוא צמצום, שהרי הדיבור מעלים ומסתיר על ה[[מידות]] וה[[מוחין]] שלפניו, כך ספירת המלכות מעלימה ומצמצמת את האור שנמשך מהספירות שלפניה. ועל ידי קריעת הים – [[עלמא דאתכסיא]], המלכות שבאצילות האור והחיות  שב[[עולם האצילות]] נמשך ל[[עולם הבריאה]], כהכנה ל[[מתן תורה]]{{הערה|ראה פסחים קי"ח א'}}, לחבר את [[י"ב השבטים]] שמקומם ב[[עולם הבריאה]] אל מקורם שב[[עולם האצילות]], שלא יהיה הפסק והפרד בין עולם האצילות לבריאה, שהרי כל עניינו של מתן תורה הוא חיבור העולמות העליונים עם התחתונים, וההמשכה מאלו לאלו.


שורה 8: שורה 9:


הלימוד לעתיד לבוא יהיה באופן של ראיה{{הערה|השגה כוללת של כל הפרטים בבת אחת, ולא כמו שמיעה שפרטים רבים מרכיבים עניין שלם}} כמו שכתוב "וראו כל עמי הארץ כי פיה ה' דיבר"{{מקור}} -  שהרי דיבור ה' אינו נפרד ממנו כדיבור אדם אלא מאוחד עימו ממש, וכזה יהיה הגילוי של התורה – "דבר ה'" – באופן שיראה ויורגש שכשם שהדיבור של ה' אינו נפרד ממנו, כך גם כל העולמות כולם – שיאוחדו על ידי ביטול ההסתרות של הבינה, כך שעצם החכמה יושפע ל"שבע נחלים" – שבע המידות.
הלימוד לעתיד לבוא יהיה באופן של ראיה{{הערה|השגה כוללת של כל הפרטים בבת אחת, ולא כמו שמיעה שפרטים רבים מרכיבים עניין שלם}} כמו שכתוב "וראו כל עמי הארץ כי פיה ה' דיבר"{{מקור}} -  שהרי דיבור ה' אינו נפרד ממנו כדיבור אדם אלא מאוחד עימו ממש, וכזה יהיה הגילוי של התורה – "דבר ה'" – באופן שיראה ויורגש שכשם שהדיבור של ה' אינו נפרד ממנו, כך גם כל העולמות כולם – שיאוחדו על ידי ביטול ההסתרות של הבינה, כך שעצם החכמה יושפע ל"שבע נחלים" – שבע המידות.
{{קצרמר|גאולה ומשיח}}
{{קצרמר|גאולה ומשיח}}
{{גאולה ומשיח}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{גאולה ומשיח}}
[[קטגוריה:יעודי הגאולה]]
[[קטגוריה:התורה והמצוות לעתיד לבוא]]

תפריט ניווט