איסור הסתכלות בנשים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 14: שורה 14:
== הסתכלות בנשים שנפטרו, ובבגדי נשים ==
== הסתכלות בנשים שנפטרו, ובבגדי נשים ==
[[קובץ:כתי''ק_הסתכלות_בפני_הרבנית.jpg|300px|thumb|left|הכתי"ק בו שולל הרבי את קריאת א' הרבנים על כי לכאורה אסור לפרסם את תמונת הרבנית]]
[[קובץ:כתי''ק_הסתכלות_בפני_הרבנית.jpg|300px|thumb|left|הכתי"ק בו שולל הרבי את קריאת א' הרבנים על כי לכאורה אסור לפרסם את תמונת הרבנית]]
לאחר [[הסתלקות]] הרבנית ב[[כ"ב שבט תשמ"ח|כ"ב שבט]], יצא לאור קובץ בשם "אמנו המלכה", ובתחילת החוברת נדפסה תמונתה. בעקבות פרסום הקובץ, כתב אחד הרבנים לרבי שלכאורה מן הראוי שלא לפרסם תמונות נשים. הרבי שלל את ההערה וכמנהגו הכניס את התשובה תוך נוסח המכתב. נוסח המכתב הוא של הרב [[גבריאל ציננער]], ו'''ההדגשות''' הם מ[[הרבי]] (כולל המספרים), והמילים ה''נטויות'' הם מילים אשר תחתם מתח [[הרבי]] קו.
לאחר [[הסתלקות]] הרבנית ב[[כ"ב שבט תשמ"ח|כ"ב שבט]], יצא לאור קובץ בשם "אמנו המלכה", ובתחילת החוברת נדפסה תמונתה. בעקבות פרסום הקובץ, כתב אחד הרבנים לרבי שלכאורה מן הראוי שלא לפרסם תמונות נשים. הרבי שלל את ההערה וכמנהגו הכניס את התשובה תוך נוסח המכתב. נוסח המכתב הוא של הרב [[גבריאל ציננער]]{{הערה|ההדגשות במקור}}.


{{ציטוטון|ב"ה, [[י"א באדר]] [[תשמ"ח]] לכבוד כ"ק אדמו"ר הרה"ק שליט"א.}}  
{{ציטוטון|ב"ה, [[י"א באדר]] [[תשמ"ח]] לכבוד כ"ק אדמו"ר הרה"ק שליט"א.{{ש}}
 
באתי להעיר אודות שיצא לאור ספר אמנו "המלכה" '''בודאי הבחין בהפשוט גם בלא הסתכלות כלל - אשר במהדורא אחרת הוסיפו בלי צבעים''' תמונה מהרבנית ע"ה ולפענ"ד אינו נכון - '''ואף ד'''אחז"ל סנהדרין מ"מ גמירי אין יצה"ר שולט אלא במה שעיניו רואו '''ושולל בנוגע לאחרנייתא''' וגם קיי"ל באה"ע סי' כ"א ס"א דאסור '''1)''' {{קו תחתון|להסתכל}} אף בבגדי '''2)''' {{קו תחתון|צבעונים}} של אשה '''3)''' שהוא {{קו תחתון|מכירה}} '''ומכלל הן אתה שומע שלילת האיסור כאשר אין ג' הנ"ל, ובפרט - כל הג'''' (ועי' באוצר הפוסקים סקי"ב בשם שו"ת הב"ח סי' י"ד דגם בבגד אשה שכבר מתה עיי"ש) '''משא"כ''' בנ"ד ועכ"פ מדת חסידות להחמיר, '''אלא שעי"ז יתמעט ב"והחי יתן אל לבו" - כנראה במוחש (ואולי זוהי סברת המוסיפים הנ"ל).''' ואשרי הדור שהגדולים נשמעין לקטנים}}{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=35291 חב"ד אינפו]}}.
{{ציטוטון|באתי להעיר אודות שיצא לאור ספר אמנו "המלכה" '''בודאי הבחין בהפשוט גם בלא הסתכלות כלל - אשר במהדורא אחרת הוסיפו בלי צבעים''' תמונה מהרבנית ע"ה ולפענ"ד אינו נכון - '''ואף ד'''אחז"ל סנהדרין מ"מ גמירי אין יצה"ר שולט אלא במה שעיניו רואו '''ושולל בנוגע לאחרנייתא''' וגם קיי"ל באה"ע סי' כ"א ס"א דאסור '''1)''' ''להסתכל'' אף בבגדי '''2)''' ''צבעונים'' של אשה '''3)''' שהוא ''מכירה'' '''ומכלל הן אתה שומע שלילת האיסור כאשר אין ג' הנ"ל, ובפרט - כל הג'''' (ועי' באוצר הפוסקים סקי"ב בשם שו"ת הב"ח סי' י"ד דגם בבגד אשה שכבר מתה עיי"ש) '''משא"כ''' בנ"ד ועכ"פ מדת חסידות להחמיר, '''אלא שעי"ז יתמעט ב"והחי יתן אל לבו" - כנראה במוחש (ואולי זוהי סברת המוסיפים הנ"ל).''' ואשרי הדור שהגדולים נשמעין לקטנים
}}.{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=35291 חב"ד אינפו]}}


במכתב זה מדגיש [[הרבי]] את ההיתרים לפרסם את תמונת הרבנית, מתוכם נשקפת בהירות כללית להלכות ההסתכלות. גם הרב השואל כותב במכתבו את הגמרא בסנהדרין כי חומר האיסור בראיית פני אשה הוא באשה אשר חיה, מה שאין כן באשה שמתה כבר קיים הכלל המקובל בידי חכמי הגמרא כי "אין יצר הרע שולט אלא במה שעיניו רואות", ומכיון שמדובר באשה שאיננה בין החיים - לא חל איסור הסתכלות.
במכתב זה מדגיש [[הרבי]] את ההיתרים לפרסם את תמונת הרבנית, מתוכם נשקפת בהירות כללית להלכות ההסתכלות. גם הרב השואל כותב במכתבו את הגמרא בסנהדרין כי חומר האיסור בראיית פני אשה הוא באשה אשר חיה, מה שאין כן באשה שמתה כבר קיים הכלל המקובל בידי חכמי הגמרא כי "אין יצר הרע שולט אלא במה שעיניו רואות", ומכיון שמדובר באשה שאיננה בין החיים - לא חל איסור הסתכלות.

תפריט ניווט