ס. פאולו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3,340 בתים ,  16 ביולי 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה|}}
{{קהילת חב"ד|
{{קהילת חב"ד|
|שם=ס. פאולו
|שם=ס. פאולו
שורה 26: שורה 28:


בעיר מתקיימת פעילות חב"דית עניפה המנוהלת על ידי [[שליח|שלוחי]] [[הרבי]], ופועלים בה מוסדות לימוד, בתי חב"ד, וקהילה חב"דית המונה כ-150 משפחות.
בעיר מתקיימת פעילות חב"דית עניפה המנוהלת על ידי [[שליח|שלוחי]] [[הרבי]], ופועלים בה מוסדות לימוד, בתי חב"ד, וקהילה חב"דית המונה כ-150 משפחות.
==אצל רבותינו נשיאינו==
===בתקופת [[הרבי הרש"ב]]===
ראשית התיישבות [[ליובאוויטש]] בפאולו ובברזיל היתה בשנת [[תר"ע]], כאשר שלח [[הרבי הרש"ב]] את הרב [[שמואל נוביקוב]] לעיר פאולו (במסגרת ההשתדלות שעשה לסדור מקומות התיישבות עבור יהודים), הרב שמואל שימש שם כ[[שוחט ובודק]] ו[[מוהל]], כ[[עסקן]] ציבורי שיסד את [[בית הכנסת]] כנסת ישראל, מלמד [[תינוקות של בית רבן]] גם בישובים מרוחקים, וכן התרים את הקהל לעזרה של [[יהודים]] ב[[מלחמת העולם הראשונה]].
===בתקופת [[הרבי הרייץ]]===
בשנת [[תר"צ]], [[הרבי הריי"ץ]] כתב מכתב לרב [[אליהו חיים אלטהויז]] וממנו משמע שרצה לנסוע לביקור ב[[ברזיל]] וזה לשונו הק': "אודות הנסיעה לברזיליאן כבד לי עוד להגיד בזה דבר, עד יתברר איזה ענין התלוי עוד בהשערה ואין אני אומר בזה שום הבטחה, כי אם חפצי ומגמתי אשר יעזור השי"ת כי יבוא מהכח אל הפועל הטוב בגשמיות וברוחניות". על רעיון ביקור זה לא ידועים פרטים נוספים.
בשנת [[תרצ"ג]], התיישב [[חסיד]] נוסף בעיר פאולו בשם [[פנחס שלייף]], הוא עמד בקשר מכתבים רצוף עם [[הרבי הריי"ץ]] אליו דווח על יהדות [[ברזיל]].
בהשתדלותו של הרב [[פנחס שלייף]] הוקם בפאולו בית ספר חרדי בשם "תלמוד תורה", הוא פנה תחילה אל הרב [[משה זלמן לוין]] מרבני העיר שהגיב בפליאה: להקים בפאולו בית ספר חרדי? אך ר' פנחס לא ותר ולבסוף הקים את התלמוד תורה.
בשנת [[תרצ"ד]] התיישבה משפחת זאיאנץ ב[[ברזיל]]. כשראשון הגיע הרב [[שמחה יצחק זאיאנץ]] שלאחר לימודי ה[[שחיטה]] שלו עם חותנו, עלה השלטון הנאצי ימ"ש. וכדי לקבל תעודת [[שוחט]] בפוילן היה עליו לשלם סכות כסף גדול, וכשבא לשאול את [[הרבי הריי"ץ]] מה עליו לעשות הורה לו הרבי: סע לברזיל והיה שם שוחט! הרב שמחה יצחק קבל את הדברים בפשטות, ונסע לברזיל, כשבשלב ראשון נסע רק הוא והשאיר את זוגתו ושני בניו ב[[פולין]].
בתחלה התיישב הרב שמחה יצחק בעיר ריו דה ז'נירו, כחודש אחר בואו הגיע לריו הרב [[משה זלמן לוין]] והאיץ ברב שמחה יצחק לעבור לפאולו באמרו: מה יש לך לעשות בריו? זהו מקום מסואב בא איתי לפאולו! ואכן הרב שמחה יצחק עבר לפאולו ושמש שם כ[[שוחט ובודק]] וכן מסר שיעורים ב[[שולחן ערוך אדה"ז]], גמרא עם תוספות, שיעורים בדא"ח, ולימים, אף ב[[ליקוטי שיחות]].


==שלוחים ובתי חב"ד בעיר==
==שלוחים ובתי חב"ד בעיר==
2,913

עריכות

תפריט ניווט