37,397
עריכות
אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
==עניינה== | ==עניינה== | ||
החטאת קודמת בסדר ההקרבה לעולה, ומפרש בגמרא {{הערה|זבחים ז, ב}} למה הדבר דומה לפרקליט שנכנס לרצות ריצה פרקליט נכנס דורון אחריו. דהיינו שכאשר יש חיוב הקרבת חטאת, אזי כוחה של החטאת תקף לכפר לגמרי על החטא{{הערה|בניגוד למצוות | החטאת קודמת בסדר ההקרבה לעולה, ומפרש בגמרא {{הערה|זבחים ז, ב}} למה הדבר דומה לפרקליט שנכנס לרצות ריצה פרקליט נכנס דורון אחריו. דהיינו שכאשר יש חיוב הקרבת חטאת, אזי כוחה של החטאת תקף לכפר לגמרי על החטא{{הערה|בניגוד למצוות עשה, שאם אדם מקריב חטאת על מצות עשה אזי החטאת אינה מכפרת כראוי את החטא - שם ובתוספות ד"ה עולה}} ולעומת זאת על חיוב עשה אין החטאת יכולה לכפר לגמרי, אלא רק "מקופיא" כלומר מבחוץ אבל לא "מקיבעא" מבפנים, כמבואר בגמרא שם. | ||
הסבר נוסף הוא, מפני שעל פי פנימיות התורה החטא של עשה חמור יותר מהחטא של עבירת לא תעשה כמבואר ב[[אגרת התשובה]]), ולכן כדי לכפר על הפגם הזה צריך קרבן מיוחד | הסבר נוסף הוא, מפני שעל פי פנימיות התורה החטא של עשה חמור יותר מהחטא של עבירת לא תעשה כמבואר ב[[אגרת התשובה]]), ולכן כדי לכפר על הפגם הזה צריך קרבן מיוחד שהוא עולה כדי לכפר על החיסרון בהוספת האור, ואין די בחטאת לכפר על חטא כזה, אך על מצות לא תעשה שענינו הרבאת קליפות בעולם צריך קרבן מיוחד שהוא חטאת. | ||
לפי הסבר הרבי, בכל חטא ישנם שני חלקים: העבירה על המצווה המסויימת, והעבירה הכללית על מצוות התורה. בעוד שקרבן החטאת מכפר על החטא הספיציפי, מכפר [[קרבן עולה]] באופן כללי על הסטיה מחוקות התורה. מסיבה זו, ניתן להביא קרבן עולה, על כמה מצוות, ואין צורך להביא על כל מצווה קרבן נפרד{{הערה|[[לקראת שבת]], ל[[פרשת ויקרא]], [[תשע"א]].}}. | לפי הסבר הרבי, בכל חטא ישנם שני חלקים: העבירה על המצווה המסויימת, והעבירה הכללית על מצוות התורה. בעוד שקרבן החטאת מכפר על החטא הספיציפי, מכפר [[קרבן עולה]] באופן כללי על הסטיה מחוקות התורה. מסיבה זו, ניתן להביא קרבן עולה, על כמה מצוות, ואין צורך להביא על כל מצווה קרבן נפרד{{הערה|[[לקראת שבת]], ל[[פרשת ויקרא]], [[תשע"א]].}}. |