דוד הסופר מאניפולי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


==אודותיו==
==אודותיו==
ר' דוד החל את מלאכתו כ[[סופר סת"ם]] בפקודתו המפורשת של [[המגיד ממזריטש]]; לכתחילה מיאן בטענה שאינו ראוי, אבל כשגזר עליו המגיד לעשות כן, ניאות תוך כדי הדגשה שהוא מקבל עליו את הדין אך ורק משום גזירת רבו, ובתנאי נוסף: שהמגיד ילמדו את כוונת כל האותיות, ובייחוד את כוונות [[שם הוי']].
קרא אליו המגיד את תלמידו הרב הקדוש רבי [[שלמה מלוצק]] וציוה עליו ללמד את ר' דוד את כוונת כל האותיות, ואחר כך גילה לו המגיד את סודו של [[שם הוי']].
מאז והלאה למד ר' דוד כתיבת הקודש והתחיל לכתוב סת"ם. כתיבתו היתה חביבה בעיני הצדיקים תלמידי המגיד.
מסופר שרבי [[נחום מצ'רנוביל]] שכר אותו למשך שנה תמימה שישב בביתו בצ'רנוביל ויכתוב עבורו בקדושה ובטהרה [[ספר תורה]]. הספר התגלגל בסופו של דבר ל[[סקווירא]] ונעשו בו מעשי ניסים.
ר' דוד היה כותב בפרשיות התפילין את הפ"אין כפולות. ורבי [[יהודה ליב הכהן]] מאניפולי ביאר הדבר קשור למעלית שורש נשמתו של ר' דוד הסופר.
פעם היה [[אדמו"ר הזקן]] אצל ר' דוד ואחר שהיה מעיין באופן עבודתו אמר:
"מה שיהודי יכול להרשות לעצמו! הוא יושב לו עם שולחנו וקסתו באויר, על ימינו עומד המלאך מיכאל ומייבש לו כל אות ואות תיכף כשהיא יוצאת מתחת קולמוסו".
מסופר שפעם אחת ר' זושא הוליך את בנו רח' ישראל אברהם אל דלת החדר ששם היה יושב, פתח את הדלת וראה: בכל פעם כשהוא מגיע לכתיבת "שם", הוא מתרומם באויר עם כסאו.


==ראו גם==
==ראו גם==
11,682

עריכות

תפריט ניווט