רבי יהושע בן לוי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 44: שורה 44:


==הסתלקותו==
==הסתלקותו==
ב[[ילקוט שמעוני]]<ref>יחזקאל פרק כח, סימן שסז</ref>, מננה עם ה"שלושה עשר הם שלא טעמו טעם מיתה" ויש אומרים שהוא גם שהוא נמנה גם עם ה"תשעה נכנסו בחיים לגן עדן"{{הערה|יש לדייק בכך שהוא נכנס בחייו לגן עדן, ולא נאמר עלה בסערה עם גופו לגן עדן, כמו שיש המקשרים בינו לבן אליהו הנביא.}}.
ישנם כמה ביטואים אודות הסתלקותו. בילקוט שמעוני{{הערה|יחזקאל פרק כח, סימן שסז}} נמנה עם ה"שלושה עשר הם שלא טעמו טעם מיתה" ויש אומרים שהוא גם שהוא נמנה גם עם ה"תשעה נכנסו בחיים לגן עדן"{{הערה|יש לדייק בכך שהוא נכנס בחייו לגן עדן, ולא נאמר עלה בסערה עם גופו לגן עדן, כמו שיש המקשרים בינו לבן אליהו הנביא.}}.


בגמרא<ref> תלמוד בבלי, מסכת כתובות, דף ע"ז, עמוד ב'.</ref> מובא סיפור<ref>צריך להוציא את הדברים מהגשמתן, אך גם לכל אחד מובן שזה דברים נפלאים מאוד.</ref> הסתלקותו באופן מפליא<ref>להלן עיקר הסיפור בתרגום חופשי בדילוגים. ובשילוב פירוש רש"י בכמה מקומות, הסיפור מובא בחז"ל בעוד מקומות, בהוספת פרטים וגירסאות, וכאן מובא עיקר הדברים על פי הגמרא</ref>:
בגמרא{{הערה|תלמוד בבלי, מסכת כתובות, דף ע"ז, עמוד ב'.}} מובא סיפור הסתלקותו באופן מפליא{{הערה|להלן עיקר הסיפור בתרגום חופשי, בדילוגים ובשילוב פירוש רש"י בכמה מקומות}}:


רבי יהושע בן לוי באר את הפסוק<ref>משלי ה</ref> "אילת אהבים ויעלת חן"– אם חן מעלה על לומדיה, אגוני לא מגנא?" (אם התורה מעלה אפילו חן על לומדיה כל שכן שהיא מגנה עליהם).
רבי יהושע בן לוי באר את הפסוק{{הערה|משלי ה'}} "אילת אהבים ויעלת חן"– אם חן מעלה על לומדיה, אגוני לא מגנא?" (אם התורה מעלה אפילו חן על לומדיה כל שכן שהיא מגנה עליהם).


כשהגיע זמנו ליפטר, אמרו למלאך המות: "לך תעשה מלאכתך בו"
כשהגיע זמנו ליפטר, אמרו למלאך המות: "לך תעשה מלאכתך בו"

תפריט ניווט