משתמש:חב"דניק: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 954 בתים ,  17 ביוני 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:רבנו נשיאנו.jpg|שמאל|ממוזער|450px|[[הרבי]] ביציאה מחדרו הק', נראה המזכיר הרב [[בנימין קליין]]]]
[[קובץ:רבנו נשיאנו.jpg|שמאל|ממוזער|450px|[[הרבי]] ביציאה מחדרו הק', נראה המזכיר הרב [[בנימין קליין]]]]
{{בדף זה מקפידים על הרגש חסידי}}
שלום לכולם - אני '''חב"דניק''' כמו כולם כאן (כמעט כולם)...
שלום לכולם - אני '''חב"דניק''' כמו כולם כאן (כמעט כולם)...


שורה 8: שורה 9:
ביום '''[[ב' סיון]] [[תש"פ]]''' הורשיתי להעלות תמונות.
ביום '''[[ב' סיון]] [[תש"פ]]''' הורשיתי להעלות תמונות.


בע"ה אשתדל לתרום כפי יכולתי, אמנם אתמקד בשיפור ערכים ותיקונים ספרותיים, יותר מאשר ביצירת ערכים, עבודתי העיקרית היא ב'''[[:קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים הדורשים השלמה|השלמת הערכים החסרים]]''', אשמח אם תעזרו לי בנושא.
בע"ה אשתדל לתרום כפי יכולתי, אמנם אתמקד בשיפור ערכים ותיקונים ספרותיים, יותר מאשר ביצירת ערכים, עבודתי העיקרית היא ב'''[[:קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים הדורשים השלמה|השלמת הערכים החסרים]]''', שם השלמתי כבר עשרות ערכים כן ירבו אשמח אם תעזרו לי בנושא.


ניתן לכתוב לי בדף ה[[שיחת משתמש:חב"דניק|שיחה שלי - בית חב"ד פתוח לכולם]].
ניתן לכתוב לי בדף ה[[שיחת משתמש:חב"דניק|שיחה שלי - בית חב"ד פתוח לכולם]].
שורה 15: שורה 16:


||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~  
||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~  
{| class="toccolours" style="solid: both; margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; width: 100%;" align=" center;"
|-
|style="padding-cd=center:0px;background:#98c0d6;" align="center"|<font size=5>


==ערכים שיצרתי==
==ערכים שיצרתי==
שורה 23: שורה 28:
==ערכים ששיפרתי משמעותית==
==ערכים ששיפרתי משמעותית==


ראו ב[[מיוחד:תרומות/חב"דניק|תרומותי הצנועות]] יש הרבה ב"ה...
{{טורים|מספר=3|תוכן=
*[[יואל סירקיש]]
*[[יוסף יצחק הבלין]]
*[[דב זאב קוזבניקוב]]
*[[יצחק אייזיק אפשטיין]]
*[[שמחה גורודצקי]]
*[[השלוחים לארץ הקודש]]
*[[אדמו"ר הריי"צ]]
*[[אחי תמימים ראשון לציון]]
*[[אתרוג]]
*[[חב"ד סטרשלה]]
*[[יציאת מצרים]]
*[[חצוצרות המקדש]]
*[[משה יאיר וינשטוק]]
*[[הגהות מיימוניות]]
*[[יחידות]]
}}
 
ראו ב[[מיוחד:תרומות/חב"דניק|תרומותי הצנועות]] יש עוד הרבה ב"ה...


==כעת בעבודה==
==כעת בעבודה==


*[[השלוחים לארץ הקודש]] - {{בוצע}}
*[[חב"דפדיה:ערכים מומלצים]] - [[אדמו"ר הריי"צ]]: הפיכת הערך למומלץ / מובחר
*[[חב"דפדיה:ערכים מומלצים]] - [[אדמו"ר הריי"צ]]: הפיכת הערך למומלץ / מובחר
*[[המגיד ממעזריטש]]: עריכת הערך (להורדת התבנית לעריכה)
*[[המגיד ממעזריטש]]: עריכת הערך (להורדת התבנית לעריכה)
*[[אחי תמימים ראשון לציון]]: כתיבת הערך מחדש ע"פ המציאות שהיתה, ולא ע"פ מה שכתב מישהו ששמע פרט מפה ופרט משם...


==[[התוועדות עם הרבי|להתוועד עם הרבי]]==
==[[התוועדות עם הרבי|להתוועד עם הרבי]]==
שורה 44: שורה 65:
{{משתמש - דובר אידיש}}
{{משתמש - דובר אידיש}}
{{משתמש - שלימות התורה העם והארץ}}
{{משתמש - שלימות התורה העם והארץ}}
{{משתמש - תכנית המאה}}
}}
}}
{{ציטוט|תוכן=זוהי השליחות של כל אחד מישראל:
{{ציטוט|תוכן=זוהי השליחות של כל אחד מישראל:
שורה 51: שורה 73:


וע"ד מ"ש בשו"ע ש"כל אדם חייב ליתן צדקה אפילו עני", ו"לא ימנע אדם עצמו פחות משלישית השקל לשנה". וכאמור לעיל (ס"ד), שהגבלת הצדקה מעמידה את נתינת הצדקה למעלה מהגבלה: להיותו עני הרי החיוב שלו בנתינת הצדקה היא בהגבלה הנ"ל, אבל, הגבלה זו מעמידה את הנתינה באופן ש"יחוד זה למעלה הוא נצחי לעולם ועד".
וע"ד מ"ש בשו"ע ש"כל אדם חייב ליתן צדקה אפילו עני", ו"לא ימנע אדם עצמו פחות משלישית השקל לשנה". וכאמור לעיל (ס"ד), שהגבלת הצדקה מעמידה את נתינת הצדקה למעלה מהגבלה: להיותו עני הרי החיוב שלו בנתינת הצדקה היא בהגבלה הנ"ל, אבל, הגבלה זו מעמידה את הנתינה באופן ש"יחוד זה למעלה הוא נצחי לעולם ועד".
ובענין זה ישנו סיפור מבעל ההילולא ש"מאיר" את כל הענין:
בעל ההילולא סיפר אודות אביו, כ"ק אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע, בהיותו בן ט' שנים ומחצה לערך, ואחיו הגדול, הרז"א, שהי' אז בן י"א שנים, ולהיותו בקי בדקדוק הי' מדקדק בתפלתו יותר מאדנ"ע שהי' אז רק בן ט' שנים ומחצה, והי' מקנתר אותו בענינים הקשורים עם תפלה.
פעם בלכתם ל"חדר", שאל הרז"א את אדנ"ע: מדוע ב"מודה אני" יש נקודה לאחרי תיבת "בחמלה", לפני "רבה אמונתך"? והשיב אדנ"ע: כל ענינו של "רבה אמונתך" היא הנקודה, "די פּינטעלע", וכל הענין הוא שהנקודה תתפשט.
כעבור משך זמן דיברו עוד הפעם בענין התפלה, ושאל הרז"א את אדנ"ע: מהו הענין שמתפללים בכל יום? והשיב אדנ"ע: כל זה הוא ענין ה"נקודה" ("די פּינטעלע") הנ"ל שבתחלת היום, כי, ענין התפלה הוא התפשטות הנקודה. והוסיף: תיבת "בחמלה" מופיעה בתפלה ב' פעמים, פעם אחת ב"מודה אני", ופעם שני' בברכת "אהבת עולם", ובפעם השני' אין נקודה, כי, פעולת התפלה היא שהנקודה תתפשט.
וסיים כ"ק מו"ח אדמו"ר, שלאחרי שנים ביאר לו אדנ"ע, שענין הנקודה קאי על נקודת הלב.


<small>(משיחת י' שבט תשכ"ג – תו"מ חלק ל"ו עמ' 116 למטה ואילך).</small>}}
<small>(משיחת י' שבט תשכ"ג – תו"מ חלק ל"ו עמ' 116 למטה ואילך).</small>}}
שורה 74: שורה 87:
משך הפגישות השתנה מאדם לאדם. היו שזכו לשהות במחיצת הרבי דקות בודדות בלבד, אך כל מי שזכה להיכנס ל'יחידות' חש בלי קשר למשכה, כי במהלכה הרבי קשוב כל-כולו לבעיותיו ומאזין בצורה ממוקדת להפליא לבקשתו ולסיפור צרכיו, ויהיו אישיים ככל יהיו.
משך הפגישות השתנה מאדם לאדם. היו שזכו לשהות במחיצת הרבי דקות בודדות בלבד, אך כל מי שזכה להיכנס ל'יחידות' חש בלי קשר למשכה, כי במהלכה הרבי קשוב כל-כולו לבעיותיו ומאזין בצורה ממוקדת להפליא לבקשתו ולסיפור צרכיו, ויהיו אישיים ככל יהיו.


<big>לערך המלא: '''[[יחידות]]'''</big>
<big>לערך המלא: '''[[יחידות]]'''</big> {{פורטל:בסיס/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
{{פורטל:בסיס/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
|}
2,357

עריכות

תפריט ניווט