החכמה מאין תמצא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
איוב אמר (כח, יב): "וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא". בפשוטו של מקרא זו שאלה רטורית שבאה בהמשך למשל בתחילת הפרק "כִּי יֵשׁ לַכֶּסֶף מוֹצָא וּמָקוֹם לַזָּהָב יָזֹקּוּ". כלומר, בניגוד לכסף וזהב ושאר הדברים הגשמיים שיש להם מקור ממנו הם באים, הרי החכמה מאין תמצא?! אין לה מקור ממנה ניתן לדלות אותה.
[[איוב]] אמר (כח, יב): "'''וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא'''". בפשוטו של מקרא זו שאלה רטורית שבאה בהמשך למשל בתחילת הפרק "כִּי יֵשׁ לַכֶּסֶף מוֹצָא וּמָקוֹם לַזָּהָב יָזֹקּוּ". כלומר, בניגוד לכסף וזהב ושאר הדברים הגשמיים שיש להם מקור ממנו הם באים, הרי החכמה מאין תמצא?! אין לה מקור ממנה ניתן לדלות אותה.


בתקוני זהר מפרש את הפסוק לא בסימן שאלה אלא באתנחתא. כלומר שמקורה של החכמה הוא מן האין. והטעם, כי [[ספירת החכמה]] היא הספירה הראשונה מעשרת הספירות שנאצלו מהאור אין סוף ובהם ברא העולם. כיון שכך הופעתה היא בדרך חידוש.
בתקוני זהר מפרש את הפסוק לא בסימן שאלה אלא באתנחתא. כלומר שמקורה של החכמה הוא מן האין. והטעם, כי [[ספירת החכמה]] היא הספירה הראשונה מעשרת הספירות שנאצלו מהאור אין סוף ובהם ברא העולם. כיון שכך הופעתה היא בדרך חידוש.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט