תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
שורה 106: |
שורה 106: |
| למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים [[לחיים]]. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על [[פראסטע]] ולא על [[ריינע]]... עכ"פ, לחיים!!! '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 22:10, 23 באפריל 2018 (IST) | | למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים [[לחיים]]. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על [[פראסטע]] ולא על [[ריינע]]... עכ"פ, לחיים!!! '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 22:10, 23 באפריל 2018 (IST) |
|
| |
|
| == מקום מנוחתו כבוד של הרבי ==
| | "אחדות בין החסידים" |
| | | אנ"ש ותמימים יקרים אני פונה אילכם בקריאה ובקשה אנא התאחדו תקיימו מינינים ביחד תגידו יחי אל תגידו יחי תקיימו התוועדיות ביחד מה זה משנה תגידו הפירוד הזה שווה משהו במיוחד בזמן זה של הקורונה שנפטרים שלוחים בכל העולם לא עלינו, חברה קחו את עצמיכם בידים הרבי לא היה רוצה שזה יהיה ככה ! |
| כוונתי ב[http://chabadpedia.co.il/index.php?title=770_-_%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96_%D7%97%D7%91%22%D7%93_%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%99&type=revision&diff=324794&oldid=324197 עריכה האחרונה] היא, שאין אף מקור לכך שהרבי "מוכרח" להיות ב-770 ולא במקום אחר (בקיץ תשנ"ד הרבי הי' בבית ישראל כידוע). ובמילא אין בעי' שיכתב בערך [[האוהל]] שהרבי נמצא שם (חי בגופו הגשמי – לטענתכם). וד"ל וק"ל (זו העריכה האחרונה שלי שתחשב כהשחתה, ובמילא – אין טעם לחסום אותי). [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 13:43, י"ב בחשוון, ה'תש"ף 13:43, 10 בנובמבר 2019 (UTC)
| | אחדות! אחדות! משיח נאו! עד מתי! |
| :הרבי כותב זאת פעמים בקונטקסט בית רבינו שבבבל.
| |
| :פעם אחת "עשר גלויות גלתה ליובאוויטש.." עד שקבע את מושבו ב-770 "עד ביאת גואל צדק". בפעם השניה כתוב "עד עולם"
| |
| :לגבי הטענה שהרבי היה בבית ישראל ניתן להסביר את זה כמו שהרבי מסביר בשיחה שלימה בדבר מלכות ויקהל על כך שרבותינו נשיאינו '''לא''' היו בארץ הקודש, וגם מה שאדמו"ר הריי"צ נסע זה רק מפני שנמנע ממנו לבקר ברברי אבות... אבל באמת לא היה בארץ. (זה נמצא גם בתקציר מוגה אבל כל שיחה ג' או ד' הרבי מדבר על זה).
| |
| :ועפ"ז ניתן לומר שהרבי בתשנ"ד גם לא היה בבית ישראל, דהיינו השפעתו של הרבי היא ניצחית ב770 והענין החיצוני שהיה באוהל הוא רק ענין חיצוני, -באותה מידה שהרבי הריי"צ לא היה בארץ הקודש כמבואר שם בהרחבה. ותן לחכם ויחכם עוד ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 18:35, 10 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| ::(עכ"פ – עדיין אפ"ל לשיטתך – שבחיצוניות כ"ק אדמו"ר נמצא לע"ע (בגופו הגשמי) באהל הק' – וכבזמן שהי' באהל הק' עד כ"ז אד"ר תשנ"ב, וכפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד, וכפי שכ"ק אדמו"ר מוהריי"צ הי' באה"ק... וק"ל וד"ל). [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 12:39, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 12:39, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| :::"ועפ"ז יש לבאר העילוי ד"בית רבינו שבבבל" – שלהיותו מקומו הקבוע (בית) של נשיא הדור..." (קונטרס בית רבינו שבבבל) [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]], 19:51, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 19:51, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| ::::כתשובה למה שכתבת שלא מוכרח שהרבי לא נמצא ב770, הבאתי את שני המקורות בהתחלה שהרבי נמצא ב770 'עד עולם'. ובמילא גם בקשר למה שכתבת ש'גם לפי דעתכם' אפשר לכתוב שהרבי חי באוהל זה לא נכון, אם רק תסתכל שוב על השיחות לעיל תבין שהרבי חי בגוף גשמי ב770 כמו שהיה עד '''ג' תמוז''' תשנ"ד, ואין הכוונה שכך הוא ע"פ האמת ובחיצוניות הוא להיפך, כ"א שכך הוא ע"פ האמת גם בחיצוניות אלא שרק נראה לעינים הגשמיות שלנו אחרת - ע"ד 'נדמה להם שמת' שאין הכוונה שהוא מת בחיצוניות אלא שרק נראה לנו שכך אך באמת הוא חי כמקודם. מקוה שהייתי מובן ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 20:42, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| :::::אנסה להבהיר את כוונתי: האם – לדעתכם – ניתן לומר שהרבי נמצא באוהל כפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד? וכפי שנכתב בערך [[בית ישראל (מרכז רפואי)]] שהרבי הי' שם. באם לא – נא לנמק! [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 21:26, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 21:26, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| ::::::אני ינסה לענות בקצרה אם אראה שזה לא מובן אאריך אי"ה.
| |
| ::::::כשאני הולך למכולת, אני לא עובר דירה למכולת. כשאני הולך לבית רפואה אני לא עובר דירה לבית רפואה, שניהם זה מקומות זמניים ובמילא אינם סותרים לשיחה של 'הגלות האחרונה (מתוך העשר)-עד ביאת גואל צדק' כי הוא גר בביתו האמיתי אך כשמישהו עובר לבית החיים - ל"ע - הוא לא קופץ לשם לביקור, אלא ממש כפי שאתה בעצמך כתבת "מנוחתו כבוד", שם זה המקום שלו, הבית שלו ובמילא לומר כך זה לומר 'מה שהרבי אומר זה טעות-יש אחד עשרה גלויות ולא עשר!'. לכן כשהרבי כותב ש770 הוא ביתו הקבוע של נשיא הדור, לא יכול להיות ש'מנוחתו' במקום אחר חוץ מ770. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 01:11, 12 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| :::::::[הערת אגב: איש לא חשב לומר שביתו ומקומו '''הקבוע''' של הרבי הוא באוהל – ח"ו וח"ו – אלא כפתגמו של ה[[מנחם זאב גרינגלאס|רמ"ז גרינגלאס]]: "אדם כי '''ימות'''" – בגימטריא ג' תמוז – "ב'''אהל'''" – דירת עראי].{{ש}}גם לשיטתך (שלמי ש'''נפטר''' – קברו הוא מקומו הקבוע (ומה עם [[תחיית המתים]]?!)) – אזי מי שלא הייתה בו הסתלקות (בנידון דידן (לשיטת חב"דפדי'): כ"ק אדמו"ר) ודאי וודאי שניתן לומר שנמצא במקום אחר – באופן '''עראי''' (בנידון דידן: [[האוהל]]). [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 12:35, י"ד בחשוון, ה'תש"ף 12:35, 12 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| ::::::::אם אתה מחפש גימטריאות אז אתה יכול לעיין בסוף כרכי הדבר מלכות פיענוחים יש שם הרבה פרפראות לחכמה, כמו "'''ג' תמוז'''" = "'''עוד משיח חי'''" וכד'.
| |
| ::::::::בנוגע לעצם הענין, עניתי ע"כ קודם בקצרה, אחד מהעשר גלויות היה לחודשיים בריגה, והיו עוד כמה גלויות בין שנתיים לארבע, ובכל זאת כפי שהסברתי קראו לזה גלות, אמנם חלקם היו ענין זמני אבל הרבי קבע שם את מושבו - בית רבינו שבבבל היה שם ולכן זה נקרא גלות, בשונה (כפי שדובר) מבית ישראל שהרבי לא קבע שם את מושבו - בית רבינו שבבבל לא היה שם, ולא בשונה מג' תמוז שאמנם זה ענין '''זמני''' אך '''בית''' (בדיוק כמו חלק מהעשר גלויות שהיו זמניים). אך בשונה מהעשר גלויות, הרבי שליט"א כתב שהגלות העשירית - 770, היא עד ביאת גואל צדק ובמילא אין שום מקום לעוד גלות (לטענתך ה'אוהל'). ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 20:04, 12 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| :::::::::[הערת אגב: דברי הרמ"ז הובאו כ'''פתגם''' – להבהיר את ה'''ענין''' (כידוע – שענין יוצר גימטריא, ולא – שגימטריא יוצרת ענין), ולא – כ'''ראי''''].{{ש}}בדבריך ישנה הנחת יסוד: האוהל – הוא '''בית''' וגלות נוספת; בית ישראל – '''לא''' הי' בית, ובמילא לא גלות נוספת; השאלה היא: זאת מניין לך? [לדידי – האוהל אינו בית, ובמילא – לא יוקשה מקונטרס בית רבינו]. [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 21:43, י"ד בחשוון, ה'תש"ף 21:43, 12 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| {{שבירה}}גם על זה עניתי בקצרה. כשאתה הולך לחנות, אתה לא עובר דירה לחנות אלא הולך לשם לביקור וחוזר, כך גם כשהולכים לרופא - הולכים לביקור וחוזרים, בשונה מכך כשאדם הולך לעולמו הוא לא הולך לביקור (הן מצד זה שכדבריך ''''מנוחתו''' כבוד' הן מצד שהוא קונה את המקום, וכו') ולכן הוא עובר לגור שם (אא"כ הוא הולך לשם בכדי להתפלל..), אמנם באופן זמני - עד תחיית המתים אבל באופן של דירה - גלות.
| |
| אתה אולי יכול לחלוק אבל אני לא מכיר אחד שחושב שקבר זה לא בית זמני אם לא קבוע.. וע"כ אני לא מבין למה אתה מסבך את עצמך.
| |
| הייתי ממליץ לעיין לפני כן טוב במה שכתבתי בהתחלה בקצרה ואולי יהיה שם תשובות גם להמשך ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 00:52, 13 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| ===סיכום ומסקנה===
| |
| דומני שמיצינו את הדיון, ואסכם:{{ש}}'''צד א' (ממ"ד):''' גם לשיטת חב"דפדי' – שהרבי חי וקיים בגוף גשמי – ניתן לכתוב שגופו של הרבי נמצא באוהל – בתור מקום '''עראי''' ולא בית '''קבוע''' (השיטה שהייתה הסתלקות אינה נוגעת לענייננו, היות וחב"דפדי' לא אוחזת בשיטה זו);{{ש}}'''צד ב' (חלוקת קונטרסים):''' אחר שאדם (כלשונו) "'''הלך לעולמו'''" – קברו הוא מקומו ודירתו של האדם; לא ניתן יחס האם גם לשיטה שהרבי חי בגוף מוכרח שהרבי לא נמצא באוהל, ובמילא – מן הסתם מסכים עם השיטה הקודמת.{{ש}}'''מסקנה:''' יש לפנות בשם המשתתפים בדיון (ממ"ד ומחלק הקונטרסים) למנהלי חב"דפדי' ולבקשם להכניס לערך האוהל שגופו הגשמי של הרבי נמצא שם.{{ש}}בברכה, [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 13:25, ט"ו בחשוון, ה'תש"ף 13:25, 13 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| :גם לי נראה לי שכבר נגמר הדיון, ואסכם:{{ש}}{{א|חלוקת קונטרסים}}: קבר הינו הבית זמני (עד תחיית המתים) בדיוק כמו חלק מהגלויות שהיו בית זמני ובגלל שהרבי אומר שמקום 770 הוא מקום הגלות האחרונה עד הגאולה אין לומר שאח"כ יש עוד גלות בשם 'אוהל'.{{ש}}{{א|ממ"ד}}: אין לכם מה להסביר לי אני במילא לא יבין, כך חונכתי שקבר זה כמו ללכת לחנות ולא כמו אפילו בית זמני. אמנם אין לו תשובה אבל כך חונך ולכן מסתבר שמסכים עם דעת {{א|חלוקת קונטרסים}}.{{ש}}'''למסקנה:''' דעת חב"דפדיה הובנה אצל {{א|ממ"ד}} ובמילא כדאי לכתוב בערך [[האוהל]] שגופו של הרבי '''לא''' נמצא שם ובמילא אין מה ללכת לשם בג' תמוז וכד'{{קריצה}} ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 20:06, 13 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| ::(ולמסקנה זו: העריכה שבתחילת הדיון, שמקום מנוחתו כבוד של הרבי היא ב-770, נכונה ויש להחזירה לערך). בריך רחמנא דסייען. [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 12:41, ט"ז בחשוון, ה'תש"ף 12:41, 14 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
| :::א. המילים מנוחתו כבוד הולכים על אדם שנפטר ולכן לא נכון להכניס אותם על הרבי (לשיטתך: 'לדעת חב"דפדיה').{{ש}}ב. נראה שאתה מסכים שיש מקור בדברי הרבי שגופו של הרבי נמצא ב770 ולכן אתה רוצה שיכתב ששם היא מנוחתו.{{ש}}ג. מה אתה אומר על מה שכתבתי בסוף, האם גם על זה אתה מסכים?{{ש}}(אגב: אתה בארץ עכשיו?) ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 14:03, 14 בנובמבר 2019 (UTC)
| |
|
| |
|
| == סגירת 770 בקורונה == | | == סגירת 770 בקורונה == |
|
| |
|
| תאריכים מדויקים וכו'--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 15:55, א' בסיוון, ה'תש"ף 15:55, 24 במאי 2020 (IST) | | תאריכים מדויקים וכו'--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 15:55, א' בסיוון, ה'תש"ף 15:55, 24 במאי 2020 (IST) |