1,617
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
: ב. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ'|חשיבות הכוונה שבמעשה]] - הכוונה מאירה את המעשה, מעשה ללא כוונה - כגוף בלא נשמה (פרקים [[תניא - פרק ל"ח|ל"ח]]-[[תניא - פרק מ'|מ']]). | : ב. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ'|חשיבות הכוונה שבמעשה]] - הכוונה מאירה את המעשה, מעשה ללא כוונה - כגוף בלא נשמה (פרקים [[תניא - פרק ל"ח|ל"ח]]-[[תניא - פרק מ'|מ']]). | ||
על פי המבואר בשלושת הפרקים הראשונים (שדווקא ע"י '''המעשה''' מתבצעת תכלית הבריאה), יכולנו לחשוב | על פי המבואר בשלושת הפרקים הראשונים (שדווקא ע"י '''המעשה''' מתבצעת תכלית הבריאה), יכולנו לחשוב [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים א'-ל"ד|שעבודת הלב]] היא אמצעי בלבד ("לדחוף" את האדם לקיום מצוות, ושהקיום יהיה "אמיתי"). - אבל אינה תכלית לעצמה (ואינה חלק מכוונת הבריאה). | ||
מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בשלושת הפרקים שלאחריהם, שאין זה נכון: אין הקב"ה מעוניין ב"סתם" דירה, אלא בדירה '''מוארת'''. רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.}}{{ש}} | מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בשלושת הפרקים שלאחריהם, שאין זה נכון: אין הקב"ה מעוניין ב"סתם" דירה, אלא בדירה '''מוארת'''. רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.}}{{ש}} | ||
שורה 16: | שורה 16: | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג| | | [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|להסבר הקודם]] || | ||
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]] | [[קטגוריה:תבניות ספר התניא]] |
עריכות