391
עריכות
מלכותשבמלכות (שיחה | תרומות) |
אויפעפענען (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
הרב ליפשיץ נולד בכ"ב [[תשרי]] [[תשל"ב]] לרב [[שלום דובער ליפשיץ]], יו"ר ומיסד ארגון [[יד לאחים]] וניקרא על שם דוד סבתו הרב [[שמואל שלמה ליינר]] מראדזין. | הרב ליפשיץ נולד בכ"ב [[תשרי]] [[תשל"ב]] לרב [[שלום דובער ליפשיץ]], יו"ר ומיסד ארגון [[יד לאחים]] וניקרא על שם דוד סבתו הרב [[שמואל שלמה ליינר]] מראדזין. | ||
בצעירותו למד במוסדותיהם של חסידי [[קרלין]]. | בצעירותו למד במוסדותיהם של חסידי [[קרלין]] ב[[בני ברק]]. | ||
בישיבה קטנה למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]]. לאחריה למד שנה אחת בישיבה שקמה בנחלת הר חב"ד. | בישיבה קטנה למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]]. לאחריה למד שנה אחת בישיבה שקמה בנחלת הר חב"ד. לאחר מכן עלה לישיבת [[תומכי תמימים מגדל העמק]], ונתחבב מאוד על ראשי הישיבה שהכירו בכשרונותיו המיוחדים. | ||
בשנת [[תש"נ]], בעת לימודיו בישיבה מגדל העמק, ערך את הספר [[באגרות מלך]] - הערות ופלפולים באגרות קודש מעשרות רבנים{{הערה|יחד עם עזריאל זעליג אשכנזי ו[[יוסף יצחק אליטוב]]}}. | |||
בשנת [[תש"נ]], בעת לימודיו בישיבה מגדל העמק, ערך את הספר [[באגרות מלך]]{{הערה|יחד עם עזריאל זעליג אשכנזי ו[[יוסף יצחק אליטוב]]}}. | |||
בשנת [[תנש"א]] נסע לשנת לימודים ב 770 כחלק מה[[קבוצה]]. | בשנת [[תנש"א]] נסע לשנת לימודים ב 770 כחלק מה[[קבוצה]]. | ||
שורה 25: | שורה 22: | ||
בשנת [[תשע"ה]] הפסיק למסור שיעורים בנגלה בישיבה, ועבר למסור שיעורים בעיקר בחסידות, ולהתוועד עם הבחורים. | בשנת [[תשע"ה]] הפסיק למסור שיעורים בנגלה בישיבה, ועבר למסור שיעורים בעיקר בחסידות, ולהתוועד עם הבחורים. | ||
בשנת [[תשע"ט]] החל למסור | בשנת [[תשע"ט]] החל למסור רשמית שיעורים בחסידות. | ||
==שיטת לימודו== | ==שיטת לימודו== | ||
להרב ליפשיץ דרך לימוד דקה, מאוד, ובשעוריו לצד הבעת בקיאות בדברי הראשונים והאחרונים בסוגיא הינו מנסה להשתדל לדייק ולרדת לעומק דעת המפרשים והסבריהם, ובזה שונה ממגידי שיעורים אחרים בישיבה, שהם בעיקר מבארים את מהלך הסוגיה על פי הבנתם. שיעוריו מפורסמים בדקותם ובעומקם ונודעו בהערצה במעמקים בעולם הישיבות החב"די ומחוצה לו. | להרב ליפשיץ דרך לימוד דקה, מאוד, ובשעוריו לצד הבעת בקיאות בדברי הראשונים והאחרונים בסוגיא הינו מנסה להשתדל לדייק ולרדת לעומק דעת המפרשים והסבריהם, ובזה שונה ממגידי שיעורים אחרים בישיבה, שהם בעיקר מבארים את מהלך הסוגיה על פי הבנתם. שיעוריו מפורסמים בדקותם ובעומקם ונודעו בהערצה במעמקים בעולם הישיבות החב"די ומחוצה לו. | ||
עריכות