פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
'''יחי המלך''', או בנוסח המורחב '''יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד''', הינה הכרזה שהתקבלה על ידי [[חסידי חב"ד]] ב[[דור השביעי]] על פי [[שיחה|שיחות]] [[הרבי]], בתור נוסח של [[קבלת המלכות]] של [[הרבי כמלך המשיח]]. הרבי הסביר שלהכרזה זו ישנו כח להוסיף [[חיים]] ל[[מלך]] ובפרט ל[[מלך המשיח]], לגלות את הקשר שבין ה[[עם]] ל[[מלך]], ו[[הבאת המשיח|לזרז את ביאת המשיח]].
ההכרזה בנוסח 'יחי המלך' החלה בשנת [[תשמ"ח]], לאחר שיחת [[ב' בניסן]] באותה שנה, שבה הסביר הרבי באריכות את המעלה בהכרזה זו. ההכרזה בנוסח 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד' החלה בשנת [[תנש"א]], כאשר בעקבות [[השיחה הידועה]] ב[[כ"ח בניסן]] באותה שנה החלו חסידים בפעולות הקשורות לזיהוי הרבי כמשיח, ובמהלכן אימצו נוסח זה. הכרזה בנוסח זה הוכרזה לפני הרבי לראשונה ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] [[שבת]] [[פרשת תזריע מצורע]] וקיבלה את הסכמת הרבי. [[ניגון יחי (זאל שוין זיין די גאולה)|ניגון עם מילים אלו]] הושר לפני הרבי במוצאי אותה שבת וזכה לעידודו.
בשנים [[תשנ"ג]]-[[תשנ"ד]] עודד הרבי את הניגון 'יחי אדוננו' כמעט בכל הזדמנות שבה יצא לקהל, ובעקבות זאת התפשטה ההכרזה בנוסח זה יותר ויותר עבור קבלת מלכותו של הרבי כמשיח. חסידי חב"ד כיום מכריזים 'יחי אדוננו' בסיום כל תפילה ובמעמדים שונים, מדפיסים את ההכרזה בפירסומים רבים וכן מנגנים את הניגון 'יחי אדוננו' לעתים קרובות.
הדבר קיבל משנה תוקף באסיפה הדחופה שהתקיימה ב[[מוצאי שבת]] אור לל' ניסן בבית הכנסת [[בית מנחם]] בכפר חב"ד אשר בו הכריז הרב [[דוד חנזין]] בשם כל רבני חב"ד שהיו באסיפה שהרבי הוא מלך המשיח, ובהמשך לכך חתם הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] על פס"ד בכתב בהמשך הצטרפו בהדרגה רבנים רבים לחתימות.
ביום שישי ערב פרשת תזריע-מצורע הוכנס על ידי ר' [[דוד נחשון]] בקבוק משקה למזכירות על מנת לקבלו מהרבי ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] השבת, בהקשר לכך שחתמו בפסק דין שהרבי הוא מלך המשיח (לבקבוק צורף דיווח מלא מהכינוס)
בליל [[שבת קודש]] אור לו' [[אייר]] [[תנש"א]] עודד הרבי את הניגון "שישו ושמחו בשמחת הגאולה" בדרך יציאתו מתפילת ערבית,,לאחר מכן דרבן הרב דוד נחשון את הציבור להצטרף לריקודים ושירת ""יחי אדוננו מורינו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד"" ואכן באותו ליל שבת נמשכו הריקודים בניגון זה זמן רב ואף ב[[שלום זכר]] שהיו בלילה זה ברחבי השכונה נוגן ניגון זה למחרת ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] בסיום שיחה ד' הזכיר הרבי כרגיל שכעת יעלו מלמטה למעלה ויכריזו את פרטי הדברים וכו' (והפעם הרבי הוסיף עוד קטע שלא נאמר בשבתות האחרות:) ש"מצוה לפרסם עושי מצוה" ופרסום זה נעשה הפרסום בכל העולם כולו, ועד לכל סדר ההשתלשלות, וזוכים לשמוע ההכרזה ש"הנה זה (משיח) בא" וההכרזה תהדהד בכל סדר ההשתלשלות. בסיום החלוקה ניגשו ר' [[דוד נחשון]] ור' [[אבי טאוב]] ור' [[שמריה הראל]] כדי לקבל את בקבוק המשקה. הרבי מזג להם כחצי כוס משקה (יותר מהמקובל).
ואז הכריז ר' [[דוד נחשון]] (להלן תוכן ההכרזה) "משקה זה יחולק בכל המטות הפועלים את התגלותו והכתרתו של הרבי. בהמשך לפסיקת הבתי-דינים שהרבי צריך להתגלות ולכן (והכריז בפעם הראשונה בנוכחות הרבי) יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!", ואחריו חזר כל הקהל בהכרזת : "יחי!". וכך לסירוגין שלשה פעמים
הרבי הנהן בראשו בשעת מעשה, כאשר פניו לימין והוא מעודד את הקהל בידו הקדושה .
=== [[תולדות]] [[תשנ"ב]] ===
ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] שהתקיימה כשנה לאחר מכן ב[[שבת]] פרשת תולדות [[תשנ"ב]], התייחס הרבי שוב להכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם", וביאר כי תוכנה של ההכרזה היא "התגלות מציאותו של מלך המשיח הפועלת את התגלותו לעין כל".
=== [[תשנ"ג]] ===
1,449

עריכות