שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
{{לעריכה|ויקיזיציה}}
'''תפארת זקנים לוי יצחק''', הינה רשת של [[כולל|כוללים]] על שמו של רבי [[לוי יצחק שניאורסון]], אביו של [[הרבי]]. הרשת הוקמה בשנת [[תש"מ]]. את ההצעה להקמת הכוללים הציע הרבי ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] כ"ף [[מנחם אב]] [[תש"מ]], בהוסיפו כי בנוגע להקמת כוללים על שמו של אביו, מוטלת עליו חובה וזכות להשתתף אישית בהקמת הכולל, והוא ייתן סכום של "מאה שקלים" מקופה מיוחדת.
כמו דברים רבים שהרבי עשה לזכות אביו, רבי לוי יצחק, בבחינת "בן יכבד אב", גם הקמת רשת כוללי "תפארת זקנים לוי יצחק" נעשתה את לכבד זכרו של אביו הדגול, והרבי אף הקדיש שיחות נרחבות ותשובות מפורטות סביבם.
בשיחה זו ביקש הרבי לייסד כולל מעין זה גם לנשות ישראל שגם הן מחויבות בלימוד התורה.
הרבי לא רק מבקש לכבד את זכרו של אביו בקריאת הכוללים על שמו, אלא אף מרגיש חובה וזכות להשתתף בהקמת הכוללים בסכומי כסף, וכך אמר ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] כ"ף אב תש"מ: ".. לאלה שיתנו את השם "תפארת זקנים" (בלבד) תהיה השתתפות בסכום של ח"י שקלים (וזאת בהתחשב בכך שזהו הסכום הפחות ביותר המוטל לדעתי על כל משתתף לתת), ולאלה שיוסיפו גם את השם "לוי יצחק" - הרי מוטל עלי בפרט חיוב (וזכות) מיוחד בזה - תינתן, איפוא, השתתפות מקופה מיוחדת - בסך מאה שקלים". הרבי הוסיף שיתנו מ"קרן לוי יצחק", אותה הרבי ייסד בשנת תשכ"ד, סכומים בתור השתתפות בכל הכוללים לזקנים שייסדו.
===השפעת הכוללים===
על ההשפעה החיובית העצומה שיש לפעילות עם הזקנים, סיפר הרבי ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] שבת פרשת תולדות, מברכים החודש כסלו תשמ"א, מספר חודשים לאחר הקמתם: באותה [[התוועדות]] ביקש הרבי להמשיך בהקמת הכוללים, ואף התייחס לטענה ש"כמה מהזקנים אינם צלולים בדעתם". הרבי סיפר כי באחד המקומות בהם שוהים זקנים וביקרום השלוחים בחג הסוכות, התרחש המעשה - כאשר נכנס הבחור כשלולב ואתרוג בידו, ניגש לתומו לאחד הזקנים. הלה לא ידע שזקן זה נחשב לאדם שאינו צלול בדעתו, כביכול. אלא שאותו רגע התעורר הזקן מערפול חושיו ובבת אחת הכיר את כל המתרחש סביבו, והוא עצמו בירך את הברכה מתחילתה ועד סופה ללא כל סיוע. הרבי הוסיף והסביר, כי מיד עם כניסתו של הבחור לחדר כשהלולב והאתרוג בידו, ניעורו בו זיכרונות ימי הנערות והדבר גרם לו לצאת מערפול חושיו!
הרבי המשיך לספר: הרופאים שעמדו שם נדהמו לראות את אותו זקן שכבר חודשים ארוכים לא קלט את המתרחש סביבו, וכל העצות שנוסו, לא צלחו. וכאן נכנס בחור כשלולב ואתרוג בידו, ומבלי לדבר מאומה, הדבר כבר פעל על הזקן שיכיר את הקורה סביבו!...
1,449

עריכות

תפריט ניווט