תבנית:היום יום/ג' תשרי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''הפתגם היומי של היום, מתוך הספר [[היום יום]] בעריכת [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]]:'''
'''הפתגם היומי של היום, מתוך הספר [[היום יום]] בעריכת [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]]:'''


ב[[יחידות]] ה"[[צמח צדק]]" אצל [[אדמו"ר הזקן|רבינו הזקן]] [יום] ב' [פרשת] תצא בשישי ב[[אלול]] [[תקס"ד]] סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא [[תקכ"ח]] אמר מורי ורבי (הרב [[המגיד ממעזריטש]]) - תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת ה[[תשובה]] צריכה להיות עד אשר '[[הוי"ה]]', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', [[אלהי"ם|אלוקים]] ב[[גמטריא]] הטבע, "בראשית ברא אלקים". כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות [של חמישה פסוקים]: '''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". '''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". '''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]". '''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]". '''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".
ב[[יחידות]] ה"[[צמח צדק]]" אצל [[אדמו"ר הזקן|רבינו הזקן]] [יום] ב' [פרשת] תצא בשישי ב[[אלול]] [[תקס"ד]] סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא [[תקכ"ח]] אמר מורי ורבי (הרב [[המגיד ממעזריטש]]) - תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת ה[[תשובה]] צריכה להיות עד אשר '[[הוי"ה]]', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', [[אלהי"ם|אלוקים]] ב[[גמטריא]] הטבע, "בראשית ברא אלקים".
 
כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות [של חמישה פסוקים]:
 
'''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך".
 
'''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד".
 
'''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]".
 
'''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]".
 
'''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".


כשסיפר לי אאמו"ר ([[הרש"ב]]) את הנ"ל, סיים: תיבת [[תשובה]] צרופה מחמש [[אותיות]], אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, - וביאר באריכות חמשה האופנים - וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת ה[[תפילה]].
כשסיפר לי אאמו"ר ([[הרש"ב]]) את הנ"ל, סיים: תיבת [[תשובה]] צרופה מחמש [[אותיות]], אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, - וביאר באריכות חמשה האופנים - וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת ה[[תפילה]].
1,323

עריכות

תפריט ניווט