31,496
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 16: | שורה 16: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
ההבדל בין שתי דרגות היראה דומה להבדל בין פחד ממלך (פחד מכוחו) ליראה מצדיק (בושה מאישיותו): | ההבדל בין שתי דרגות היראה דומה להבדל בין פחד ממלך (פחד מכוחו) ליראה מצדיק (בושה מאישיותו): | ||
:*יראה תתאה - כעומד לפני המלך{{הערה|כפי שהתבאר בשני הפרקים הקודמים ([[תניא - פרק מ"א|מ"א]]-[[תניא - פרק מ"ב|מ"ב]]), או מגדולתו שבבריאת העולמות{{הערה|כפי שמתבאר בתחילת פרק זה.}}. | :*יראה תתאה - כעומד לפני המלך{{הערה|כפי שהתבאר בשני הפרקים הקודמים ([[תניא - פרק מ"א|מ"א]]-[[תניא - פרק מ"ב|מ"ב]]).}}, או מגדולתו שבבריאת העולמות{{הערה|כפי שמתבאר בתחילת פרק זה.}}. | ||
:*יראה עילאה - יראה מעצמותו. | :*יראה עילאה - יראה מעצמותו. | ||
שורה 24: | שורה 24: | ||
לאחר הסבר ההבדלים מסכם [[אדמו"ר הזקן]], שסדר העבודה הרגיל הוא קודם כל יראה תתאה ואחר כך אהבת עולם{{הערה|שאליהן שייך כל אחד ואחת. מה שאין כן יראה עילאה מתגלה בלב האדם רק אחרי מאמץ גדול ואחרי שהשיג שלימות מסויימת, ואהבה רבה אינה תלויה בעבודתו כלל}}. | לאחר הסבר ההבדלים מסכם [[אדמו"ר הזקן]], שסדר העבודה הרגיל הוא קודם כל יראה תתאה ואחר כך אהבת עולם{{הערה|שאליהן שייך כל אחד ואחת. מה שאין כן יראה עילאה מתגלה בלב האדם רק אחרי מאמץ גדול ואחרי שהשיג שלימות מסויימת, ואהבה רבה אינה תלויה בעבודתו כלל}}. | ||
==צילום הפרק== | ==צילום הפרק== | ||
עריכות