12,624
עריכות
מ (מנחה הועבר לשם תפילת מנחה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
חז"ל אמרו כי "לעולם הוי זהיר בתפילת המנחה, שהרי [[אליהו]] לא נענה אלא בתפילת המנחה". וטעם הדבר מפני כי בשחר כשאדם קם משנתו שנעשה בריה חדשה ולא ראה שום היפך אין שום חידוש שמתפלל, אבל מנחה, שכל היום הוא טרוד בעסקיו שהוא בחינת הסתר ושב מהעסק ומתפלל, על דרך 'תופל בכלי חרס' שמדביק עצמו לקב"ה, הרי זה בחינת [[תשובה]], לכך גדולה מעלת תפילת מנחה. | חז"ל אמרו כי "לעולם הוי זהיר בתפילת המנחה, שהרי [[אליהו]] לא נענה אלא בתפילת המנחה". וטעם הדבר מפני כי בשחר כשאדם קם משנתו שנעשה בריה חדשה ולא ראה שום היפך אין שום חידוש שמתפלל, אבל מנחה, שכל היום הוא טרוד בעסקיו שהוא בחינת הסתר ושב מהעסק ומתפלל, על דרך 'תופל בכלי חרס' שמדביק עצמו לקב"ה, הרי זה בחינת [[תשובה]], לכך גדולה מעלת תפילת מנחה. | ||
[[קטגוריה: | פירוש נוסף למאמר חז"ל, פירש [[אדמו"ר הזקן]]: | ||
[[לעולם יהא אדם זהיר בתפילת המנחה]] - '''לעולם''' - עבודת ה[[אדם]] ב[[עולם]] היא, אשר | |||
'''יהא אדם זהיר''' שהשכל הפועל במידו יזהיר (יאיר). היינו: הגברת הצורה על החומר, '''בתפילת המנחה''' הדבר ניכר במיוחד ב[[תפילת מנחה]] - שאפילו שבשעה שאדם טרוד בעניניו - הוא מפסיק ומתפלל. | |||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |
עריכות