אכילה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 618 בתים ,  12 במאי 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 23: שורה 23:
בנוגע לאכילה לעתיד לבוא ישנם מדרשים חלוקים, ומאמרי [[חז"ל]] הנראים כסותרים זה לזה:
בנוגע לאכילה לעתיד לבוא ישנם מדרשים חלוקים, ומאמרי [[חז"ל]] הנראים כסותרים זה לזה:


במקום אחד אמרו חז"ל{{הערה|ברכות יז, א.}} ש"העוה"ב אין בו לא אכילה ולא שתיה", אף שזה מדבר על זמן [[תחיית המתים]] הקרוי [[עולם הבא]], שאז יהיו הנשמות בתוך גופים כהכרעת [[תורת החסידות]]{{הערה|והוא כדעת ה[[רמב"ן]] בשער הגמול בסופו (בהוצאת שאוועל - עמוד ש"ט).}}, בכל זאת לא יצטרכו לאכילה ושתיה כיון שהגוף יוכל לקבל את חיותו מ[[זיו השכינה]]{{הערה|[[המשך וככה]] תרל"ז פרק צ"א-ב. [[המשך תער"ב]] חלק ב' עמוד תתקל"א.}}.
במקום אחד אמרו חז"ל{{הערה|ברכות יז, א.}} ש"העוה"ב אין בו לא אכילה ולא שתיה".
 
הרמב"ם{{הערה|הלכות תשובה פרק ח' ה"ב.}} לומד שאם אין אכילה ושתיה וודאי מדובר על נשמות בלי גופים, וכן מובן לפי הביאור באופן התלבשות [[נפש]] [[רוחנית]] ב[[גוף]] [[גשמי]] שהוא על ידי התלבשות [[נפש החיונית]] באידי הדם, והם נוצרים על ידי האוכל, ואם יפסיק לאכול יופסק התלבשות הנפש בגוף{{הערה|ראה במאמר ד"ה לכל תכלה תרנ"ט - ספר המאמרים עמוד ק"ה (בהוצאות הישנות).}}.
 
אך הכרעת [[תורת החסידות]]{{הערה|והוא כדעת ה[[רמב"ן]] בשער הגמול בסופו (בהוצאת שאוועל - עמוד ש"ט).}} היא שהזמן הקרוי [[עולם הבא]] הוא זמן [[תחיית המתים]], שאז יהיו הנשמות בתוך גופים ובכל זאת לא יצטרכו לאכילה ושתיה כיון שהגוף יוכל לקבל את חיותו מ[[זיו השכינה]]{{הערה|[[המשך וככה]] תרל"ז פרק צ"א-ב. [[המשך תער"ב]] חלק ב' עמוד תתקל"א.}}.


אך במקום אחר אמרו{{הערה|בבא בתרא עה, א.}} ש"עתיד הקב"ה לעשות סעודה לצדיקים" שזה מדבר על סעודה גשמית בה יאכלו את [[סעודת שור הבר והלווייתן|שור הבר והלווייתן]].
אך במקום אחר אמרו{{הערה|בבא בתרא עה, א.}} ש"עתיד הקב"ה לעשות סעודה לצדיקים" שזה מדבר על סעודה גשמית בה יאכלו את [[סעודת שור הבר והלווייתן|שור הבר והלווייתן]].


ומבואר בחסידות{{הערה|המשך תרס"ו עמוד צ"ז.}} ששתי מאמרי חז"ל אלו מדברים על זמנים שונים, כשהאחד מתאר את התקופה של [[ימות המשיח]] בו יהיה דרגא של [[תענוג]] מורגש, על ידי סעודה גשמית, והוא גילוי של [[אוא"ס]] שלפני הצמצום. ואלו השני מדבר על תקופה שלאחריה והיא הנקראת [[עולם הבא]] ו[[עולם התחיה]], ובו יהיה דרגא של תענוג הבלתי מורגש, והוא למעלה אפילו מהאור שהאיר לפני הצמצום, ובתקופה זו לא יהיה אכילה ושתיה{{הערה|וראה מאמר ד"ה והיה עקב תשמעון תשכ"ז סעיף ז'. סוף מאמר ד"ה באתי לגני תשל"א.}}.
ומבואר בחסידות{{הערה|המשך תרס"ו עמוד צ"ז.}} ששתי מאמרי חז"ל אלו מדברים על זמנים שונים, כשהאחד מתאר את התקופה של [[ימות המשיח]] בו יהיה דרגא של [[תענוג]] מורגש, על ידי סעודה גשמית, והוא גילוי של [[אוא"ס]] שלפני הצמצום. ואלו השני מדבר על תקופה שלאחריה והיא הנקראת [[עולם הבא]] ו[[עולם התחיה]], ובו יהיה דרגא של תענוג הבלתי מורגש, והוא למעלה אפילו מהאור שהאיר לפני הצמצום, ובתקופה זו לא יהיה אכילה ושתיה{{הערה|וראה מאמר ד"ה והיה עקב תשמעון תשכ"ז סעיף ז'. סוף מאמר ד"ה באתי לגני תשל"א.}}
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}


23

עריכות

תפריט ניווט