1,323
עריכות
(ערך ראשוני) |
(בעריכה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{סדר ההשתלשלות}} | {{סדר ההשתלשלות}} | ||
'''רשימו''' הוא הכינוי ל[[אורות]] שנשארו | '''רשימו''' הוא הכינוי ל[[אורות]] שנשארו ב[[מקום הפנוי]] שאחר ה[[צמצום]]. מבואר כי ענין הרשימו הוא כמו ה[[אותיות]] הנשארות לאחר הסתלקות ההשכלה, שאותיות אלו מרמזות על ההשכלה, אך אינם בערך כלל אליה. מן הרשימו נמשך ה[[קו וחוט]] בבחינת קו הנמשך מ[[נקודה]]. | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
ענין הרשימו הוא ההתגלות | ענין הרשימו הוא ההתגלות שב[[מקום הפנוי]] שאחר ה[[צמצום]]. שאחר שצמצם הקב"ה את [[אור אין סוף]] להיות נכלל ב[[מאור]], נשאר מן האורות בבחינת רשימו. ומן רשימו זה נמשכו ה[[קו וחוט]] בבחינת מקיף פנימי וחיצוני. | ||
ביאור הרשימו על דרך משל הוא מהשפעת שכל מרב לתלמיד, שכדי שישפיע ההשכלה לתלמיד, תחילה צריך לצמצם כח השכלתו העצמי ויוכלל הגילוי בהעלם כח היולי שבו, ויניח וישאר מכל מקום רק אפס קצהו ההארה מאור אותו השכל הנשפע לתלמידו בכדי שיוכל שאת. | |||
מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו ה[[אורות]]. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור. | מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו ה[[אורות]]. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור. |
עריכות