321
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 26: | שורה 26: | ||
מצוות שמירת [[בית המקדש]] היא מצוות עשה, שיש הסוברים שנוהגת גם בזמן הזה. | מצוות שמירת [[בית המקדש]] היא מצוות עשה, שיש הסוברים שנוהגת גם בזמן הזה. | ||
לאחרי חורבן בית המקדש, כאשר בני ישראל הוגלו ל[[גלות]] תחת שעבוד מלכיות הגויים - הרי מצות שמירת המקדש קשורה עם סכנת נפשות, ו[[ | לאחרי חורבן בית המקדש, כאשר בני ישראל הוגלו ל[[גלות]] תחת שעבוד מלכיות הגויים - הרי מצות שמירת המקדש קשורה עם סכנת נפשות, ו[[פיקוח נפש]] דוחה כל התורה כולה, כולל המצוה דשמירת המקדש. וכיון דאידחי אידחי גם בזמן שאין זה [[פיקוח נפש]] ממש). | ||
ויתירה מזו: הסכנה בפועל מאומות העולם היא במשך כל זמן הגלות, והמדובר הוא לא רק בזמן החורבן ובדורות בגלות, כאשר [[ארץ ישראל]] היתה תחת ממשלת צוררי יהודים ר"ל, אלא אפילו כאשר שלטה שם מלכות של חסד. | ויתירה מזו: הסכנה בפועל מאומות העולם היא במשך כל זמן הגלות, והמדובר הוא לא רק בזמן החורבן ובדורות בגלות, כאשר [[ארץ ישראל]] היתה תחת ממשלת צוררי יהודים ר"ל, אלא אפילו כאשר שלטה שם מלכות של חסד. | ||
שורה 34: | שורה 34: | ||
ולכן מובן, שאפילו במלכות של חסד ואפילו כאשר יד ישראל תקיפה ויש הסכם שלום, הרי הגויים בכלל הנם בחזקת סכנה, ואי אפשר לדעת מה יהיה מחר, לאחר זמן וכיו"ב, נוסף על זה - שאפילו אם זוהי מלכות של חסד אמיתית והסכם שלום אמיתי, הרי זה בנוגע לכללות העם, ואי אפשר לדעת בודאות מה יעשו יחידים, ר"ל. | ולכן מובן, שאפילו במלכות של חסד ואפילו כאשר יד ישראל תקיפה ויש הסכם שלום, הרי הגויים בכלל הנם בחזקת סכנה, ואי אפשר לדעת מה יהיה מחר, לאחר זמן וכיו"ב, נוסף על זה - שאפילו אם זוהי מלכות של חסד אמיתית והסכם שלום אמיתי, הרי זה בנוגע לכללות העם, ואי אפשר לדעת בודאות מה יעשו יחידים, ר"ל. | ||
ומשום טעם | ומשום טעם [[פיקוח נפש]], (אפילו ספק פקוח נפש), הדוחה כל התורה כולה, לא קיימו במשך הדורות בגלות את מצות שמירת המקדש(אפילו לפי הסברא הנ"ל שה מצוה שייכת גם בזמן הזה), על ידי הצבת שומרים מפני כבוד המקדש.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16000&st=&pgnum=247&hilite=[[ספר השיחות]] תש"נ חלק ב' עמוד 405]}} | ||
==לקראיה נוספת== | ==לקראיה נוספת== |
עריכות