פרסום גאולה ומשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:
החסידים נרתמו בהתלהבות לפרסום בשורת "לאלתר לגאולה" ברחבי העולם. הפרסום נעשה על ידי הפצת הגליון "הקריאה והקדושה" - שבשורה זו עברה כחוט השני בכל מדוריו, וכל נושא אפשרי התקשר אוטומטית למסר האקטואלי על ביאת המשיח. ובדרכים נוספות, כגון הדפסת מדבקות{{הערה|שהודפסו על ידי הרבי, ויש אומרים שאף בעצמו הדביק אותם - "[[צדיק למלך]]" חלק ד' עמ' 152.}}, וכן הוספת הברכה "לאלתר לגאולה" בכל מקום אפשרי - אם בחתימות למכתבים, בהזמנות לחתונות, ועוד ועוד.
החסידים נרתמו בהתלהבות לפרסום בשורת "לאלתר לגאולה" ברחבי העולם. הפרסום נעשה על ידי הפצת הגליון "הקריאה והקדושה" - שבשורה זו עברה כחוט השני בכל מדוריו, וכל נושא אפשרי התקשר אוטומטית למסר האקטואלי על ביאת המשיח. ובדרכים נוספות, כגון הדפסת מדבקות{{הערה|שהודפסו על ידי הרבי, ויש אומרים שאף בעצמו הדביק אותם - "[[צדיק למלך]]" חלק ד' עמ' 152.}}, וכן הוספת הברכה "לאלתר לגאולה" בכל מקום אפשרי - אם בחתימות למכתבים, בהזמנות לחתונות, ועוד ועוד.


הרבי מציין ב[[שיחה]], כי החסידים הוסיפו מיוזמתם ויחד עם הקריאה "לאלתר לגאולה" פרסמו גם שהרבי הוא המשיח{{הערה|שבת פרשת נשא תש"כ: {{ציטוטון|כאשר מו"ח אדמו"ר פירסם את ה"קול קורא" בנוגע "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" – הפיצו חסידים את ה"קול קורא", והוסיפו ש"הוא הוא"... וכאשר מישהו בא בטענה אל א' מאדמו"רי פולין, באמרו, היתכן, כיצד מניחים לחסידים לפרסם את ה"קול קורא'ס" ועוד בהוספה הנ"ל?!... – השיב לו האדמו"ר הנ"ל: הבה נתבונן. הרי מאמינים אנו ומחכים "בכל יום שיבוא", – ישנם שאומרים זאת בנוסח ד"אני מאמין", ויש שיוצאים י"ח במחשבה, כך, שמשיח ישנו. וכיון שכן, הרי כאשר הנך יודע שאינך משיח, וגם אני יודע שאינני, ומישהו חייב להיות – מה איכפת לך שהוא הוא!}}.}}.
הרבי סיפר ב[[שיחה]], כי כמה מהחסידים הוסיפו מיוזמתם ויחד עם הקריאה "לאלתר לגאולה" פרסמו גם שהרבי הוא המשיח{{הערה|שבת פרשת נשא תש"כ: {{ציטוטון|כאשר מו"ח אדמו"ר פירסם את ה"קול קורא" בנוגע "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" – הפיצו חסידים את ה"קול קורא", והוסיפו ש"הוא הוא"... וכאשר מישהו בא בטענה אל א' מאדמו"רי פולין, באמרו, היתכן, כיצד מניחים לחסידים לפרסם את ה"קול קורא'ס" ועוד בהוספה הנ"ל?!... – השיב לו האדמו"ר הנ"ל: הבה נתבונן. הרי מאמינים אנו ומחכים "בכל יום שיבוא", – ישנם שאומרים זאת בנוסח ד"אני מאמין", ויש שיוצאים י"ח במחשבה, כך, שמשיח ישנו. וכיון שכן, הרי כאשר הנך יודע שאינך משיח, וגם אני יודע שאינני, ומישהו חייב להיות – מה איכפת לך שהוא הוא!}}.}}.


===בתקופת אדמו"ר שליט"א מלך המשיח===
===בתקופת אדמו"ר שליט"א מלך המשיח===
שורה 75: שורה 75:
ב[[כינוס השלוחים]] בשנת [[תשנ"ב]], הסביר הרבי באריכות בשיחתו לשלוחים כי עבודת ה[[שליחות]] שעד עתה הסתיימה, ו[[השליחות היחידה|הדבר היחיד]] שנשאר ובו עליהם להתמקד הוא להכין את כל היהודים בסביבתם לקבלת פני משיח צדקנו, על ידי שמסבירים להם את ענינו של משיח.
ב[[כינוס השלוחים]] בשנת [[תשנ"ב]], הסביר הרבי באריכות בשיחתו לשלוחים כי עבודת ה[[שליחות]] שעד עתה הסתיימה, ו[[השליחות היחידה|הדבר היחיד]] שנשאר ובו עליהם להתמקד הוא להכין את כל היהודים בסביבתם לקבלת פני משיח צדקנו, על ידי שמסבירים להם את ענינו של משיח.


ב[[אייר]] [[תשנ"ב]] במענה לשאלת אחד השלוחים {{הערה|ר' דוד אליעזרי מפולרידה}} אישר הרבי כי רצונו שיפרסמו בכל ה[[עולם]] אשר תקופתנו היא תקופת [[ביאת המשיח]]{{הערה|נמסר על-ידי המזכיר הרב [[יהודה לייב גרונר]] - [[דברי משיח]] תשנ"ב חלק ג' ע' 375}}
ב[[אייר]] [[תשנ"ב]] במענה לשאלת אחד השלוחים {{הערה|ר' דוד אליעזרי מפלורידה}} אישר הרבי כי רצונו שיפרסמו בכל ה[[עולם]] אשר תקופתנו היא תקופת [[ביאת המשיח]]. בהזדמנות זו, שלל הרבי את הסברא שהעיסוק הנרחב בהסברת ופרסום עניני משיח צריך לכלול גם עיסוק בזהותו של מלך המשיח, ואישר כי אין ברצונו שיעסקו כלל בענין זה {{הערה|נמסר על-ידי המזכיר הרב [[יהודה לייב גרונר]] - ראה ליקוט מענות קודש תשנ"ב-תשנ"ד ע' 15.}}


===הפרסום באותה תקופה===
===הפרסום באותה תקופה===
שורה 84: שורה 84:
בחודש [[סיון]] [[תנש"א]] הוקמה לאור [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]], על ידי הרב [[זמרוני ציק]] [[שליח]] הרבי ב[[בת ים]]. מטעם האגודה החל לצאת לאור העלון "[[הגאולה האמיתית והשלימה (גיליון)|הגאולה האמיתית והשלימה]]", שמטרתו היתה להביא את דברי הרבי על ה[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה]] בכותרות צעקניות ובולטות שיעוררו את הציבור הרחב. בעלון הופיעו התייחסויות לכל הנושאים העומדים על הפרק - המדיניים, החינוכיים, הכלכליים ועוד - כשהכל מתקשר לגאולה האמיתית והשלימה. העיתון זכה לעידודים מהרבי, שאף לקחו עמו בדרכו ל[[האוהל|אוהל]]{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=81960 שופרו של משיח - עיתון 'הגאולה'] {{אינפו}}}}.
בחודש [[סיון]] [[תנש"א]] הוקמה לאור [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]], על ידי הרב [[זמרוני ציק]] [[שליח]] הרבי ב[[בת ים]]. מטעם האגודה החל לצאת לאור העלון "[[הגאולה האמיתית והשלימה (גיליון)|הגאולה האמיתית והשלימה]]", שמטרתו היתה להביא את דברי הרבי על ה[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה]] בכותרות צעקניות ובולטות שיעוררו את הציבור הרחב. בעלון הופיעו התייחסויות לכל הנושאים העומדים על הפרק - המדיניים, החינוכיים, הכלכליים ועוד - כשהכל מתקשר לגאולה האמיתית והשלימה. העיתון זכה לעידודים מהרבי, שאף לקחו עמו בדרכו ל[[האוהל|אוהל]]{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=81960 שופרו של משיח - עיתון 'הגאולה'] {{אינפו}}}}.


בשנת [[תשנ"ב]] הושק ב[[ארץ הקודש]] הקמפיין "[[היכונו לביאת המשיח]]" על ידי [[צעירי חב"ד]]. הקמפיין הופץ בכל רחבי הארץ ועורר הדים רבים. אלבום המתעד את שלטי "היכונו" שנתלו ברחבי [[מגדל העמק]], הוגש לרבי ב[[חלוקת הדולרים]] על ידי הרב [[משה ברדוגו]], והרבי קיבלו בשביעות רצון רבה.
בשנת [[תשנ"ב]] הושק ב[[ארץ הקודש]] הקמפיין "[[היכונו לביאת המשיח]]" על ידי [[צעירי חב"ד]]. הקמפיין הופץ בכל רחבי הארץ ועורר הדים רבים. אלבום המתעד את שלטי "היכונו" שנתלו ברחבי [[מגדל העמק]], הוגש לרבי ב[[חלוקת הדולרים]] על ידי הרב [[משה ברדוגו]], והרבי קיבלו בשביעות רצון רבה. ביו"ד שבט לקח הרבי עמו את האלבום ל[אוהל], שם הביט בכל עמוד ועיין בכל תמונה בעיון רב {{הערה|מפי ר' יעקב לבנהרץ}}.


כמו כן הציגו לפני הרבי חולצות מיוחדות שהודפסו על ידי [[המטה העולמי להבאת המשיח]], ועליהם הכיתוב (ב[[אנגלית]]) "משיח בדרך". הרבי בירר כמה חולצות הודפסו. כשאמרו לרבי שהודפסו עתה אלפיים, ענה שהוא יקח אחת ועדיין ישארו עוד 1999... והוסיף: "א יישר כח פאר דער כתונת" [=יישר כח עבור הכתונת].
כמו כן הציגו לפני הרבי חולצות מיוחדות שהודפסו על ידי [[המטה העולמי להבאת המשיח]], ועליהם הכיתוב (ב[[אנגלית]]) "משיח בדרך". הרבי בירר כמה חולצות הודפסו. כשאמרו לרבי שהודפסו עתה אלפיים, ענה שהוא יקח אחת ועדיין ישארו עוד 1999... והוסיף: "א יישר כח פאר דער כתונת" [=יישר כח עבור הכתונת].
שורה 100: שורה 100:
פריצת דרך משמעותית לפרסום זהות המשיח היתה עם צאתו של הקמפיין "[[ברוך הבא מלך המשיח]]", בשיירת ה[[טנק מבצעים|טנקים]] של [[חנוכה]] [[תשנ"ג]] שהפיצה את זהותו של הרבי כמשיח באופן חסר תקדים, וזכתה לתגובות רבות.
פריצת דרך משמעותית לפרסום זהות המשיח היתה עם צאתו של הקמפיין "[[ברוך הבא מלך המשיח]]", בשיירת ה[[טנק מבצעים|טנקים]] של [[חנוכה]] [[תשנ"ג]] שהפיצה את זהותו של הרבי כמשיח באופן חסר תקדים, וזכתה לתגובות רבות.


לקראת [[יו"ד שבט]], יום מלאת ארבעים ושלוש שנים לנשיאותו של הרבי, הוחלט לארגן מעמד [[סאטעלייט]] עולמי ובו ישודר עידוד הרבי לשירת ה'יחי' על ידי רשתות הטלויזיה לכל העולם כולו. בתחילה הוציאו רבני חב"ד מכתב התנגדות למעמד, אך בעקבות אישורו של הרבי חזרו בהם במכתב נוסף בו הודיעו ש"אין אחר דברי המלך כלום".
לקראת [[יו"ד שבט]], יום מלאת ארבעים ושלוש שנים לנשיאותו של הרבי, הוחלט לארגן מעמד [[סאטעלייט]] עולמי ובו ישודר עידוד הרבי לשירת ה'יחי' על ידי רשתות הטלויזיה לכל העולם כולו. בתחילה הוציאו רבני חב"ד מכתב התנגדות לשידור, אך בעקבות אישורו של הרבי חזרו בהם במכתב נוסף בו הודיעו ש"אין אחר דברי המלך כלום".


המעמד התקיים ב-[[770]] בליל יו"ד שבט, בהשתתפות אלפי חסידים, ועשרות כתבים וצלמים ששידרו את המעמד לכל קצוי תבל. מעמד זה עורר הד תקשורתי רב וחשף את האמונה ברבי כמלך המשיח ובהתגלותו הקרובה בפני כל שדרות העם.
המעמד התקיים ב-[[770]] בליל יו"ד שבט, בהשתתפות אלפי חסידים, ועשרות כתבים וצלמים ששידרו את המעמד לכל קצוי תבל. מעמד זה עורר הד תקשורתי רב וחשף את האמונה ברבי כמלך המשיח ובהתגלותו הקרובה בפני כל שדרות העם.
שורה 106: שורה 106:
באותה תקופה הכניס ר' [[משה ברדוגו]] מ[[מגדל העמק]] לרבי אלבום נוסף, המתעד את פעולותיו ב[[פרסום זהותו של משיח]] במגדל העמק. הרבי הוציא בקבוק [[משקה]] באמצעות ה[[מזכיר]] ר' [[בנימין קליין]], ויצא באותו יום לתפילת [[מנחה]] אחרי תקופה ארוכה שלא יצא.{{הערה|1= על פי [https://drive.google.com/open?id=0B2k04CfIOmXwZC1ZUkJUR21FTTg עדותו של ר' משה ברדוגו].}}.
באותה תקופה הכניס ר' [[משה ברדוגו]] מ[[מגדל העמק]] לרבי אלבום נוסף, המתעד את פעולותיו ב[[פרסום זהותו של משיח]] במגדל העמק. הרבי הוציא בקבוק [[משקה]] באמצעות ה[[מזכיר]] ר' [[בנימין קליין]], ויצא באותו יום לתפילת [[מנחה]] אחרי תקופה ארוכה שלא יצא.{{הערה|1= על פי [https://drive.google.com/open?id=0B2k04CfIOmXwZC1ZUkJUR21FTTg עדותו של ר' משה ברדוגו].}}.


באותה שנה שידרג הרב [[יצחק שפרינגר]] את פרסום המודעות בעיתונים הכלליים, והוסיף להם את המסר שהרבי הוא המשיח. לאור מתנגדים שונים שצצו לפרסום, ביקש הרב שפרינגר לשאול לדעתו הברורה של הרבי האם הוא אכן מאשר פרסום זהותו בקנה מידה עולמי זה. הרבי אישר את המהלך, וה[[מזכיר]] העיד על כך בתאריך [[כ"א טבת]] תשנ"ג.
באותה שנה שידרג הרב [[יצחק שפרינגר]] את פרסום המודעות בעיתונים הכלליים, והוסיף להם את המסר אודות קבלת מלכות הרבי כמלך המשיח. לאור ההתנגדות שהופיעה לפרסום, ביקש הרב שפרינגר להכניס לרבי את המודעות שפרסם. המזכיר הרב גרונר הקריא בפני הרבי את כותרות המודעות, והרבי הנהן לאישור על כל אחת מהן. {{הערה|ה[[מזכיר]] העיד על כך בתאריך [[כ"א טבת]] תשנ"ג.}}


מאוחר יותר קמו המתנגדים לפרסום, ופנו למערכת העיתונים בהודעה שאין למפרסמים רשות להשתמש בשמו של הרבי במודעות ללא אישור מהם (או אישור חתום מהרבי עצמו). [[חסידי חב"ד]] מחו נמרצות על המהלך, שנועד לסכל את הפרסום שקיבל אישור מהרבי. [[תומכי תמימים המרכזית 770|תלמידי התמימים ב-770]] פרסמו מחאה נמרצת על הענין. מאבק משפטי ארוך נפתח במטרה להחזיר את האפשרות לפרסום המודעות. בין הפעילים הנמרצים בנושא היו הרב [[שניאור זלמן גוראריה]], חבר [[אגו"ח]], והרב [[רמי אנטיאן]].
מאוחר יותר קמו המתנגדים לפרסום, ופנו למערכת העיתונים - באישור הרבי - בהודעה שאין למפרסמים רשות להשתמש בשמו של הרבי במודעות ללא אישור מהם (או אישור חתום מהרבי עצמו). מאבק משפטי ארוך נפתח במטרה להחזיר את האפשרות לפרסום המודעות. בין הפעילים הנמרצים בנושא היו הרב [[שניאור זלמן גוראריה]], חבר [[אגו"ח]], והרב [[רמי אנטיאן]].


למעלה מחצי שנה נמנעה כליל האפשרות לפרסם מודעות בשמו של הרבי. לקראת [[כ"ח סיון]] ננחלה הצלחה חלקית, כאשר העיתונים הסכימו לפרסם מודעות בנושאי משיח בהן נכתב רק "הרבי", ללא ציון מפורש "הרבי מליובאוויטש". ב[[י' אלול]], השיגו החסידים הצלחה במאבקם, כאשר בית המשפט הפדראלי אישר את פרסום המודעות במלואן בשם הרבי{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=81925 הרבי מאשר פרסום זהותו כמשיח בעיתונות] - סקירה ארוכה על הפרשיה {{אינפו}}}}.
למעלה מחצי שנה נמנעה כליל האפשרות לפרסם מודעות בשמו של הרבי. לקראת [[כ"ח סיון]] ננחלה הצלחה חלקית, כאשר העיתונים הסכימו לפרסם מודעות בנושאי משיח בהן נכתב רק "הרבי", ללא ציון מפורש "הרבי מליובאוויטש". ב[[י' אלול]], השיגו החסידים הצלחה במאבקם, כאשר בית המשפט הפדראלי אישר את פרסום המודעות במלואן בשם הרבי{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=81925 הרבי מאשר פרסום זהותו כמשיח בעיתונות] - סקירה ארוכה על הפרשיה {{אינפו}}}}.
391

עריכות

תפריט ניווט