ניצוץ משיח: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 43: | שורה 43: | ||
*'''[[ענוה]]''': על פי ביאור המיוחס ל[[המגיד מקוזניץ']], התשוקה לדביקות בה' נפגמה ב[[חטא עץ הדעת]] על ידי מידת ה[[גאוה]]. וכשיתאחדו כל חלקי ההשתוקקות של משיח מכל העולמות, על ידי מידת ה[[שפלות]] - יתוקן חטא עץ הדעת ויתאחדו כל חלקי קומת משיח, כמו שאומר הנביא{{הערה|זכריה ט, ט.}} שמשיח יבוא "עני ורוכב על ה[[חמור]]" (כלומר - על החומריות, הגאוה){{הערה|שם=באר}}. | *'''[[ענוה]]''': על פי ביאור המיוחס ל[[המגיד מקוזניץ']], התשוקה לדביקות בה' נפגמה ב[[חטא עץ הדעת]] על ידי מידת ה[[גאוה]]. וכשיתאחדו כל חלקי ההשתוקקות של משיח מכל העולמות, על ידי מידת ה[[שפלות]] - יתוקן חטא עץ הדעת ויתאחדו כל חלקי קומת משיח, כמו שאומר הנביא{{הערה|זכריה ט, ט.}} שמשיח יבוא "עני ורוכב על ה[[חמור]]" (כלומר - על החומריות, הגאוה){{הערה|שם=באר}}. | ||
*'''ההתקשרות לנשיא הדור וקיום שליחותו''': כיון שבנשיא הדור מאירה בגלוי בחינת המשיח הכללית (כנ"ל), לכן בה[[התקשרות]] אליו וקיום [[שליחות|שליחותו]] מתגלה באדם ניצוץ המשיח, והוא חודר בכל [[עשר כוחות הנפש|עשר כוחות נפשו]]. זהו גם הרמז שבמילה "שליח", אשר בתוספת עשר היא ב[[גימטריא]] משיח - שכאשר היהודי מקיים את שליחותו בכל עשר כוחות הנפש הוא מגלה ומביא את המשיח. יותר מכך, כל מטרת קיומו של הניצוץ הוא כדי לתת ליהודי את הכח למלא את שליחותו{{הערה|שם=מו|1=ראה באריכות שיחת ליל שמחת תורה תשמ"ו הנ"ל.}}. ובפרט בנשיאי החסידות שענינם הוא הבאת המשיח, שלימוד תורתם מסייע ופועל גילוי הניצוץ{{הערה|שם=לקו"ש לט}}. | *'''ההתקשרות לנשיא הדור וקיום שליחותו''': כיון שבנשיא הדור מאירה בגלוי בחינת המשיח הכללית (כנ"ל), לכן בה[[התקשרות]] אליו וקיום [[שליחות|שליחותו]] מתגלה באדם ניצוץ המשיח, והוא חודר בכל [[עשר כוחות הנפש|עשר כוחות נפשו]]. זהו גם הרמז שבמילה "שליח", אשר בתוספת עשר היא ב[[גימטריא]] משיח - שכאשר היהודי מקיים את שליחותו בכל עשר כוחות הנפש הוא מגלה ומביא את המשיח. יותר מכך, כל מטרת קיומו של הניצוץ הוא כדי לתת ליהודי את הכח למלא את שליחותו{{הערה|שם=מו|1=ראה באריכות שיחת ליל שמחת תורה תשמ"ו הנ"ל.}}. ובפרט בנשיאי החסידות שענינם הוא הבאת המשיח, שלימוד תורתם מסייע ופועל גילוי הניצוץ{{הערה|שם=לקו"ש לט}}. | ||
*'''תביעת הגאולה''': על ידי [[הציפייה לגאולה]] והכרזת "[[ווי | *'''תביעת הגאולה''': על ידי [[הציפייה לגאולה]] והכרזת "[[ווי וואנט משיח נאו]]" מגלה יהודי את ניצוץ המשיח שבו{{הערה|1=שיחת ח"י אלול תשמ"ב ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&hilite=cc16fa0e-d163-4e7e-899a-61bc7bad4594&st=%D7%A0%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A5+%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97&pgnum=445 התוועדויות ח"ד ע' 2191-2]).}}. | ||
*''' | * '''לימוד עניני משיח וגאולה''': הוראת הרבי ע"ד לימוד עניני משיח וגאולה היא "הדרך הישרה (הקלה והמהירה מבין כל דרכי התורה)" לפעול התגלות וביאת המשיח - "מתחיל מהתגלות וביאת המשיח שבכאו"א מישראל" {{הערה|שיחת ש"פ תזו"מ תנש"א סעיף ט ובהערה 74}}. | ||
===בהבאת הגאולה=== | ===בהבאת הגאולה=== | ||
שורה 52: | שורה 53: | ||
כמו כן הניצוץ הוא זה שנותן את הכח למלך המשיח לגאול כל יהודי ויהודי, אפילו הנמוך ביותר - כיון שגם לו יש קשר למשיח על ידי הניצוץ מנשמתו המאיר בו. בדומה למבואר אודות משה רבינו{{הערה|כפירוש החסידות לפסוק (בהעלותך יא, כא) "שש מאות אלף רגלי העם אשר '''אנכי בקרבו'''" - שהכוונה היא לניצוץ ממשה רבינו שמאיר בקרבו של כל יהודי (ראה [http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/17/33b.htm לקוטי תורה בהעלותך לג, ג] ועוד).}}, שיכול היה להוציא את כל ישראל ממצרים, רק בזכות החלק ממשה רבינו שהאיר בתוך כל אחד מישראל{{הערה|1=שיחת אחרון של פסח תשמ"ג ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16013&st=&pgnum=141 התוועדויות חלק ג' ע' 1316]).}}. | כמו כן הניצוץ הוא זה שנותן את הכח למלך המשיח לגאול כל יהודי ויהודי, אפילו הנמוך ביותר - כיון שגם לו יש קשר למשיח על ידי הניצוץ מנשמתו המאיר בו. בדומה למבואר אודות משה רבינו{{הערה|כפירוש החסידות לפסוק (בהעלותך יא, כא) "שש מאות אלף רגלי העם אשר '''אנכי בקרבו'''" - שהכוונה היא לניצוץ ממשה רבינו שמאיר בקרבו של כל יהודי (ראה [http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/17/33b.htm לקוטי תורה בהעלותך לג, ג] ועוד).}}, שיכול היה להוציא את כל ישראל ממצרים, רק בזכות החלק ממשה רבינו שהאיר בתוך כל אחד מישראל{{הערה|1=שיחת אחרון של פסח תשמ"ג ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16013&st=&pgnum=141 התוועדויות חלק ג' ע' 1316]).}}. | ||
עבודת [[אהבת ישראל]] באופן המיוחד השייך לדורנו, תקופת "[[סף הגאולה]]", תוך הדגשת [[אחדות ישראל|אחדותם של ישראל]] מצד בחי' היחידה, "נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות" - אפשרית בכוחו של ניצוץ המשיח{{הערה|1=שיחת ש"פ מטו"מ [[תנש"א]] סעיף י"ג ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16067&st=&pgnum=268&hilite= ספר השיחות ח"ב ע' 718]).}}. | |||
===בזמן הגאולה=== | ===בזמן הגאולה=== |