דניאל נמדר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3,340 בתים ,  29 באפריל 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
הרב '''דניאל נמדר''' (? - [[ה' אייר]] [[תשנ"ג]]), היה רודף צדקה וחסד ותרם הרבה מהונות למוסדות ליובאוויטש, מסור ונתון לרבי.
הרב '''דניאל נמדר''' ([[ט' כסלו]] [[תש"ח]] - [[ה' אייר]] [[תשנ"ג]]), היה רודף צדקה וחסד ותרם הרבה מהונות למוסדות ליובאוויטש, מסור ונתון לרבי.


==תולדות חייו==
==תולדות חייו==
נולד לאביו רפאל נמדר. היה גביר שנתן לרבי הרבה כסף לפעילות החב"דית.
נולד בירושלים עיר הקודש, לאביו ר' רפאל נמדר. בילדותו גדל באנגליה, כבר אז היה להם ביקורים מהשליח הרב סודאק שהגיע אליהם על פי שליחות הרבי. בגיל 16 עבר למילאנו ביחד עם אחיו והתחיל להתעסק בעסיקי אבני חן, שם גם פגש את [[שליח]] [[הרבי]] במילאנו הרב [[משה לאזאר]], והתחיל להתקרב ל[[רבי מלך המשיח]] והיה בקשר עם כל השלוחים באיטליה ובפרט עם השליח הראשון הרב [[גרשון מענדל גרליק]].
 
סייע רבות לשלוחי הרבי באיטליה. בכל פעם ששליח באיטליה היה מבקש משהו הוא היה מיד נענה לבקשה ואף תרם ממון רב לפעילות, אבי היה איש עסקים חד חריף ומאד מצליח ולכן הרבה לתת צדקה. היה גביר שנתן לרבי הרבה כסף לפעילות החב"דית.
 
בסוף שנות השישים הגיע ל[[בית חיינו-770]] לראשונה, וברגע שראה את הרבי זה היה אהבה במבט הראשון, ומאז היה מסור בכל ההוראות של הרבי עם ביטול מוחלט לרבי. במשך השנים הרבי קירב אותו בכל מיני הזדמנויות רבות ומהם בשמחת תורה, בהתוועדויות בשבתות, בחלוקת הדולרים, בכוס של ברכה ובכל מיני הזדמנויות שונות.
 
ב-770 אי אפשר היה לפספס אותו בגלל שהיה לבוש כמו חסיד עם שפם בלבד והיה מצתופפף בין החסידים להיות הכי קרוב לרבי בתפילות, בדולרים, היה נשאר שעות על גבי שעות בהתוועדויות להקשיב להרבי בלי לדעת את השפה יידיש.
 
מעניין לציין, שהרבה פעמים הרבי היה מדבר עמו בשפת ביידיש על אף שכאמור הוא לא הבין ולא דיבר את השפה. באחת השנים באמצע ההקפות בשמחת תורה, הרבי שאל אותו ביידיש "האם הוא למד בתומכי תמימים?" הוא השיב בחיוב... כשהרבי המשיך בדרכו, שאלו אותו החסידים "האם הוא הבין את מה שהרבי שאל אותו?", ר' דניאל ענה שהוא לא הבין את השאלה.לשאלת החסידים, "אם כן למה ענית בחיוב?" השיב, "שכל פעם שהרבי שואל אותך משהו תגיד כן רק לענות בחיוב".
 
באחד מהפעמים ששיפצו את [[ספריית אגו"ח]], האחראיים חיפשו 12 איש שכל אחד יתן 100 אלף דולר לשיפוץ הספריה. ר' דניאל נרתם לקח על עצמו בשמחה 100,000 דולר, למרות שחלק מהמשפחה לא תיארו לתת סכום כזה גדול בפרט אז בזמנים ההם שהיה סכום מאד מכובד אבל אבא שלימידע לתפוס ולקחת הזדמנויות טובים, ובשביל הרבי הרבה יותר מזה.


ביום שני [[ה' אייר]] [[תשנ"ג]] נהרג במהלך תאונת דרכים מחרידה שאירעה באיטליה.
ביום שני [[ה' אייר]] [[תשנ"ג]] נהרג במהלך תאונת דרכים מחרידה שאירעה באיטליה.
אהב את הרבי אהבת נפש בגילוי וזה מה שהשריש בנו לכל המשפחה בדוגמא חיה עד ביאת גואל צדק בבניין בית המקדש השלישי.


==פטירתו==
==פטירתו==
שורה 20: שורה 32:
ה' לחודש אייר ה'תשנ"ג
ה' לחודש אייר ה'תשנ"ג
נפטר בשנת התשנ"ג הר הזיתים".
נפטר בשנת התשנ"ג הר הזיתים".
==משפחתו==
*בנו - הרב מנחם נמדר.
824

עריכות

תפריט ניווט