שמואל ניסנוביץ: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (←‏שיעוריו: תקלדה)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 15: שורה 15:
השיעורים של ר' שמואל היו נפלאים ועמוקים. הוא לא היה מכין את שיעוריו, אך מכל מקום היו נפלאים ועמוקים מלא הגיון וסברה בסברות דקות. התלמידים היו שואלים אותו את שאלת ר' עקיבא איגר בלי לומר לו שר' עקיבא איגר שואל זאת, והוא היה מתרץ את זה בעצמו.
השיעורים של ר' שמואל היו נפלאים ועמוקים. הוא לא היה מכין את שיעוריו, אך מכל מקום היו נפלאים ועמוקים מלא הגיון וסברה בסברות דקות. התלמידים היו שואלים אותו את שאלת ר' עקיבא איגר בלי לומר לו שר' עקיבא איגר שואל זאת, והוא היה מתרץ את זה בעצמו.


היה לו דרך הלימוד מיוחדת שהיכניס בתלמידיו. לפי גישתו, על הלימוד להיות יסודי תוך הבנה ישירה של הסוגיא ללא פלפולים מסוגיא אחרת. יש לעיין היטב בדברי רש"י עצמו מבלי לדלג ל"קצות החושן" כדי להבינו, וכן צריך להבין האם רש"י ותוספות חולקים בפשט בלשון הגמרא או בחקירה אודות גדר הענין המדובר.
היה לו דרך הלימוד מיוחדת שהכניס בתלמידיו. לפי גישתו, על הלימוד להיות יסודי תוך הבנה ישירה של הסוגיא ללא פלפולים מסוגיא אחרת. יש לעיין היטב בדברי רש"י עצמו מבלי לדלג ל"קצות החושן" כדי להבינו, וכן צריך להבין האם רש"י ותוספות חולקים בפשט בלשון הגמרא או בחקירה אודות גדר הענין המדובר.


יתרה מכך: יש להשיג  מתוך דברי רש"י את קושייתו של התוס' עליו, ואילו על התוספות לעורר את שאלותיהם של המהרש"א והפני יהושע עליו. ורק אחר כל זה ניתן לתור אחר תירוצים בספרים שונים.
יתרה מכך: יש להשיג  מתוך דברי רש"י את קושייתו של התוס' עליו, ואילו על התוספות לעורר את שאלותיהם של המהרש"א והפני יהושע עליו. ורק אחר כל זה ניתן לתור אחר תירוצים בספרים שונים.

תפריט ניווט