צמצום הראשון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  16 בספטמבר 2009
מ
אין תקציר עריכה
(בתהליך עריכה)
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{סדר ההשתלשלות}}
{{סדר ההשתלשלות}}
ה'''צמצום''' הוא המקור הראשון להתהוות של העולמות, שהקב"ה כביכול צמצם ב[[אור אין סוף]] והותיר מקום פנוי שבו יוכלו להתהוות העולמות. מבואר כי עם היה נברא העולם בבחינת עילה ועילול, לא היה יכול להיות התהוות עולמות בעלי גבול, ולכן הוצרך להיות צמצום ב[[אור אין סוף]] שלאחר יוכלו לההוות בחינת עולמות נפרדים ומוגבלים.
ה'''צמצום''' הוא המקור הראשון להתהוות של העולמות, שהקב"ה כביכול צמצם ב[[אור אין סוף]] והותיר מקום פנוי שבו יוכלו להתהוות העולמות. מבואר כי אם היה נברא העולם בבחינת [[עילה ועלול]], לא היה יכול להיות התהוות עולמות בעלי גבול, ולכן הוצרך להיות צמצום ב[[אור אין סוף]] שלאחר יוכלו לההוות בחינת עולמות נפרדים ומוגבלים.


בפרטי ענין הצמצום מבואר ש[[אור אין סוף]] הוכלל במאור, להיות רק בכח ולא בפועל. במקום הפנוי שלאחר הצמצום נותר [[רשימו]] של [[מלכות דאין סוף]], ומן רשימו זה נמשכו ה[[קו]] וה[[חוט]], ומשם שורש ה[[אור מקיף]] וה[[אור פנימי]].
בפרטי ענין הצמצום מבואר ש[[אור אין סוף]] הוכלל במאור, להיות רק בכח ולא בפועל. במקום הפנוי שלאחר הצמצום נותר [[רשימו]] של [[מלכות דאין סוף]], ומן רשימו זה נמשכו ה[[קו]] וה[[חוט]], ומשם שורש ה[[אור מקיף]] וה[[אור פנימי]].
שורה 7: שורה 7:


==עניין הצמצום==
==עניין הצמצום==
עניין ה[[צמצום]] היה ב[[אור אין סוף]], שהאור נכלל במאור. ועניינו, כי לפי שאין העולמות יכולים לקבל גילוי [[אור אין סוף]] כמו שהוא בעצמותו, והיו בטלים במציאות ממש, לכך צמצם האור שיוכלל במאור (להיות רק בכח ולא בפועל) ויתעלם בו שלא יהיה גילוי האור רק המאור. ב[[מאור]] שהוא אין סוף עצמו לא שייך צמצום ולא העלם, ואדרבה המאור הוא בהתגלות, ולכן אפילו תנוקות יודעים שיש שם אלוה מצוי, אף שאין בהם השגה ותפיסה איך ומה. ואף שאין בהם גילוי האור, מכל מקום המאור עצמו נמצא למטה כמו למעלה.
עניין ה[[צמצום]] היה ב[[אור אין סוף]], שהאור נכלל במאור. ועניינו, כי לפי שאין העולמות יכולים לקבל גילוי [[אור אין סוף]] כמו שהוא בעצמותו, והיו בטלים במציאות ממש, לכך צמצם האור שיוכלל במאור (להיות רק בכח ולא בפועל) ויתעלם בו שלא יהיה גילוי האור רק המאור. ב[[מאור]] שהוא אין סוף עצמו לא שייך צמצום ולא העלם, ואדרבה המאור הוא בהתגלות, ולכן אפילו תנוקות יודעים שיש שם אלוה מצוי, אף שאין בהם השגה ותפיסה איך ומה. ואף שאין בהם גילוי האור, מכל מקום המאור עצמו נמצא למטה כמו למעלה.


1,323

עריכות

תפריט ניווט