פרי עץ חיים: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 1,130 בתים ,  16 במרץ 2020
מה הטעם במובאה אחת מתוך אלפים?
אין תקציר עריכה
(מה הטעם במובאה אחת מתוך אלפים?)
שורה 6: שורה 6:
בספר זה מובאים גם דברים מ"החברים" - שאר תלמידי האריז"ל, שלא היתה להם סמכות להעביר את תורתו (המוסמך היחיד לכך היה רבי חיים ויטאל). בשל כך, היו מקובלים שנמנעו מללמוד את אותן מובאות. עם זאת, ב[[תורת החסידות]] מביאים גם מדברי החברים, כיון של[[רבותינו נשיאינו]] הייתה קבלה מה[[בעל שם טוב]], שקיבל מ[[אחיה השילוני]] (שהוא זה שלימד את [[אליהו הנביא]]), ולכן הם ידעו במה לסמוך{{הערה|1= [http://chabadlibrary.org/books/admur/ig/11/3559.htm אגרות קודש חלק י"א, אגרת ג'תקנט].}}.
בספר זה מובאים גם דברים מ"החברים" - שאר תלמידי האריז"ל, שלא היתה להם סמכות להעביר את תורתו (המוסמך היחיד לכך היה רבי חיים ויטאל). בשל כך, היו מקובלים שנמנעו מללמוד את אותן מובאות. עם זאת, ב[[תורת החסידות]] מביאים גם מדברי החברים, כיון של[[רבותינו נשיאינו]] הייתה קבלה מה[[בעל שם טוב]], שקיבל מ[[אחיה השילוני]] (שהוא זה שלימד את [[אליהו הנביא]]), ולכן הם ידעו במה לסמוך{{הערה|1= [http://chabadlibrary.org/books/admur/ig/11/3559.htm אגרות קודש חלק י"א, אגרת ג'תקנט].}}.


==בספרי רבותינו==
מובא בפרי עץ חיים שסממני הקטרת הן עשר ניצוצי הקדושה של אור פנימי המחיים את הקליפות, ויש ניצוץ אחד של [[אור מקיף]], והוא ענין [[י"א כתרין דמסאבותא]] שהם י"א הניצוצין שבקליפות.
מבאר [[אדמו"ר הרש"ב]], שהיו"ד ניצוצות מתוך י"א כתרין דמאסבותא, הן בבחי' או"פ בהם וכמו שכתב ב[[שער הכוונות]], אך עיקר החיות שלהם הוא מהאור מקיף, וכשמסירים האור מקיף הרי הם מתים ומתבטלים{{הערה|וכמ"ש בפע"ח שער העשי' רפ"ד}}, וטעם הדבר - מבאר אדמו"ר הרש"ב - הוא מפני שהאור פנימי הוא בבחינת בליעה בהם, ועל כן אינו בבחינת חיות להם כי אם האור מקיף{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/maharshab/terav/1/52/424&search=%D7%A9%D7%A2%D7%A8+%D7%94%D7%9B%D7%95%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA המשך תער"ב ח"א עמוד תכד]}}.
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*{{HebrewBooks|ר' חיים ויטאל|פרי עץ חיים|19621|דובראוונא, תקסד.}}
*{{HebrewBooks|ר' חיים ויטאל|פרי עץ חיים|19621|דובראוונא, תקס"ד}}
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
{{ספרי קבלה}}
{{ספרי קבלה}}
[[קטגוריה:ספרי קבלה]]
[[קטגוריה:ספרי קבלה]]