1,612
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "==סיכום הפרקים== כדאי לסכם את פרק זה ואח"כ בכותרת חדשה לסכם 'מה למדנו עד כאן'. הסיכום הוא לא...") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
הסיכום הוא לאט לאט מתארך. בתחילה במשפט אחד הוא על פרקים א'-י"ב ולפרקים י"ח-כ"ה יש איזה 5 חלוקות. לדעתי כדאי לאחד את ההרחבה - או להרחיב גם בהתחלה או לצמצם את את הסיכום של י"ח-כ"ה 'שייך לכל אחד' וכד' ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • ח' באדר ה'תש"ף • 08:16, 4 במרץ 2020 (UTC) | הסיכום הוא לאט לאט מתארך. בתחילה במשפט אחד הוא על פרקים א'-י"ב ולפרקים י"ח-כ"ה יש איזה 5 חלוקות. לדעתי כדאי לאחד את ההרחבה - או להרחיב גם בהתחלה או לצמצם את את הסיכום של י"ח-כ"ה 'שייך לכל אחד' וכד' ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • ח' באדר ה'תש"ף • 08:16, 4 במרץ 2020 (UTC) | ||
:הסיכום לא מתארך, מה שמתארך (ורק מידי פעם) הוא סיכום המהלך. מטרת הסיכום היא לאפשר גם למי שאין לו שום מושג בחסידות איזה כיוון מהי הנקודה שמוסיף רבינו בפרק זה. למרות שכל נקודה אפשר לתמצת למשפט אחד, בהתאם למטרה כאן יתכנו שינויים: כשמדובר בעניינים פשוטים ((לדוגמא: להסביר שמחשבה דיבור ומעשה אינם חלק מהנפש אלא לבושים בלבד) מספיק באמת משפט אחד, אבל כשמדובר במהלך רעיוני עמוק הבנוי מ8 פרקים ארוכים ועמוקים שבכל אחד מהם מספר רעיונות דקים שצריך עיון רב להבינם (כדוגמת פרקים יח-כה) - אם נסכם כל פרק בפני עצמו לא תהיה ללומד המתחיל שום הבנה והסיכום לא יעזור לו כלום. יחד עם זאת - '''הצדק איתך''' מקום סיכומי המהלך הללו אינו כאן. סיכומים אלו נכתבים כאן '''באופן זמני''' בלבד, כשהמטרה היא להעבירם מוקדם ככל האפשר לדפים בפני עצמם שתהיה להם הפניה הן "מלמעלה למטה" (מתבנית עץ התניא), והן מלמטה למעלה (ממבוא הפרקים). ● י"ב אדר תש"פ ● 23:58 |
עריכות