ליקוטי אמרים - פרק כ"ז: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "==צילום דפוס התניא==" ב־"")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל - תניא, ליקוטי אמרים
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק כ"ז''' של [[ספר התניא]] ממשיל לבאר את ענין [[עבודת ה']] ב[[שמחה]] והרחקת ה[[עצבות]]. בפרק זה מבואר שאף שנופלים בלב האדם הרהורים רעים ותאוות רעות, אל לו להיות בעצבות, שזוהי עבודתו כ[[בינוני]], ל[[אתכפיא]] ל[[סטרא אחרא]], ולגרש מחשבות אלו ממוחו.
'''פרק כ"ז - הדרך להיפטר מעצב הבא מתאוות רעות'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
בפרק הקודם ביאר רבינו איך להיפטר מ[[עצבות]] הנובעת מחסרון בגשמיות{{הערה|חסרון בבנים, בריאות, פרנסה וכיו"ב.}} ובפרק זה יסביר איך להרחיק עצבות מהרהורים ותאוות שנופלים במוחו וליבו{{הערה|עצבות מעצם העובדה שיתכנו אצלו מחשבות כאלו (למרות שבפועל אינו נכשל בעבירות) - דבר המעיד על מצבו הרוחני הנחות.}}.


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 8: שורה 15:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
 
בפרק זה מבאר [[אדמו"ר הזקן]] '''שלושה''' אופני התבוננות כיצד יכול לשמוח מי שנופלים במוחו וליבו הרהורים ותאוות רעות:
 
* יתבונן שבדחיית המחשבה מקיים מצווה ומקבל שכר כמו במצוות עשה ממש.
* ישמח בחלקו (לא יקנא בעבודת הצדיקים, שאין להם תאוות כאלו), כי דחיית הרע גורמת לקב"ה תענוג [[ממש]] כמו עבודת הצדיקים.
* ואדרבה, רק הבינוני יכול לקיים מצוות עשה של תורה "קדש עצמך במותר לך"{{הערה|כי אצל הצדיק, שאין לו תאוות גשמיות - לא שייך "לכפות את היצר".}}.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
שורה 15: שורה 24:
*[[אתכפיא]]
*[[אתכפיא]]


{{הערות שוליים}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק כ"ו|פרק כ"ו]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק כ"ח|פרק כ"ח]]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק כ"ו|פרק כ"ו]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק כ"ח|פרק כ"ח]]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
1,617

עריכות

תפריט ניווט